הבדלה לאשה, האם מברכת רק על יין ואש?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

תודה רבה על תשובות קודמות עד איזה שעה אפשר להתפלל שחרית בשבת האם אפשר להתפלל רק תפילת עמידה כי אני לא יודעת בדיוק מה צריך להגיד בתפילה ועד איזה שעה אפשר לעשות סעודה שנייה האם זה תלוי מתי אני קמה בסעודה שלישית ורביעית אומרים לשם ייחוד אחרי הנטילה שאוכלים פת הבנתי שבסעודה שלישית ורביעית לא מברכים על היין זה נכון וגם לא צריך לכסות את החלה אם אישה עושה הבדלה לבד קראתי בשולחן ערוך שצריך לברך רק על היין ועל מאורי האש אם אפשר בקצרה איך עושים את זה שמעתי שאפשר לעשות סעודה על מזונות, מה בלי ברכת המזון אשמח לקבל תשובות תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

שחרית אפשר להתפלל עד חצות כיום 11:44 הזמנים משנים בכל עת,נשים מחוייבות בברכות השחר ובתפילת העמידה, סעודה שניה אפשר לעשות כל היום, וכמובן צריך להשאיר זמן לסעודה שלישית. לשם יחוד הוא רשות בכל הסעודות. אכן בסעודה שלישית אין עושים קידוש, והמקובלים כתבו להמנע משתיית יין.

ואכן אין מכסים את החלות, בסעודה שלישית ורביעית. ואשה מברכת את כל הברכות כמו הגבר יין בשמים האש והמבדיל, אם תרצי אשלח לך את הנוסח לפי עדתך, ספרדייה או אשכנזיה. בדיעבד מי שקשה לו מאוד לאכול סעודה שלישית, יכול לאכול סעודה שלישית רק דברים שמברכים עליהם מזונות, כעוגות קרקרים וכדו`, ולברך על המחיה.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה