משה רבינו ומעמד הר סיני, היה או לא היה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אנו מאמינים באלוקים שהוציאנו ממצרים, עשה לנו מופתים, נתן לנו תורה בסיני, הוליכנו במדבר והוריש לנו את ארץ ישראל ." מה שלא בסדר בטענה הזו שהיא לכאורה נראת שקרית לחלוטין. כי הרי אין אף הוכחה אחת לאמיתות כל הדברים הללו. אין אף ראיה אחת כי משה התנ"כי היה קיים. אין אף ראיה לקיומו של מעמד הר סיני. אין אף ראיה לנדידת עם שלם במדבר לתקופה של שנים. אין שום ראיה שכל הסיפור הזה הוא לא יותר ממעשיה. כך שאין שום הבדל בין אמונת היהודים לאמונת שאר הדתות בעולם. אשמח לתשובה מספקת! בתודה, ליאור.

תשובה

שלום וברכה

שאלות קשות ? בכלל לא ! במקום שאסביר לך את העניין במילים קצרות בזמן העומד לרשותי, שאין סופר אחד בהיסטוריה שאילו רצה לכתוב ספר בדיוני ולהנחיל אותו כסיפור אמיתי שהרחש, העיקרון הראשון הוא שאי אפשר לכלול בסיפור הזה יותר מאי כמה אנשים, אבל הכללת מליונים של בני אדם שהיו חלק מהסיפור הבדיוני-אמיתי הזה, היא ערובה שהסיפור הבדיוני לא תתקבל כאמת אצל בני אדם הגיוניים. אילו הייתה התנ"ך ספר בדיוני, ומשה התנכ"י ומליוני מעריציו לא היו בכלל, איך זה שהמציא את ספר התנ"ך הצליח להנחיל את הספר כאמיתי ???,

איך לא היתה הבנה פשוטה של שומעי הסיפור שזה סיפור בדיוני ולא אמיתי?, הרי אי אפשר להנחיל סיפור בומבסטי כזה ביום מן הימים מבלי שאף אחד מבין שומעי הסיפור שמע על כך מאביו, כולם היו אומרים לסופר `חלמא טבא חזית` ושלום, ובוודאי שלא היו משתעבדים בעול תורה ומצוות בשל סיפור מופרך כזה. במקום שאני אסביר לך את זה כאן, אמליץ לך לשמוע את שני ההרצאות הבאות, ואני מבקש ממך שלא תברח באמצע, תשמע עד הסוף, ואז אני מחכה לתגובה באתר הזה, אם השתכנעת או לא, אנו ממתינים לך כאן !!!!.

ההרצאות הם כאן: א. ;וכדאי שתדע מי המרצה הזה ומה עבר עליו כבר בחיים תשמע גם את ההרצאה הבאה: בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל
rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה