האם לעזוב עבודה בשביל ללמוד תורה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום רב אני חוזר בתשובה שאלתי אותך בעבר מה עליי לעשות כאשר התפללתי לפרנסה והזדמנה לי עבודה (זה פגע בתפילות ואני מתפלל יחיד עכשיו)האם ללכת לעבוד. אמרת לי שאני צריך לקבל את העבודה ולכן עשיתי כך אבל אני מרגיש שאני לא לומד מפסיק אני רוצה להתקרב לבורא עולם רוצה להדבק לתורה. מצד שני אני חייב לעבוד כי אני משכיר דירה ומחזיק ברכב(למרות שבסיבות של ויתור אין לי עם זה בעיה). כבוד הרב רציתי את העצה שלך מה עליי לעשות מצד אחד רוצה להתחזק ברוך השם הוא שלח לי את הצדיק דוב קוק שמחזק אותי אבל מצד שני אני לא יודע מה לעשות בקשר לפרנסה אשמח מאוד לקבל מענה ממך בתודה מראש

תשובה

שלום וברכה

רוב התנאים הקדושים והאמוראים זכותם יגן עלינו, עסקו לפרנסתם, מי בסנדלרות ומי בפחמות וכו` וכו`. העבודה הוא תיקון על החטא הראשון, וגם לקבלה יש מה לומר בזה סודות טמירים שאי אפשר לגלות באינטרנט. זהו רצון ה` שאי אפשר להשיג את התוצאות הללו משום דבר אחר. ישנם מיעוט אנשים שאין להם חלק בתיקון זה, ולכן הם זוכים ויושבים יומם ולילה על התורה ועל העבודה.

כל האחרים חייבים לעשות לביתם. ולכן עליך להתנהג כמתבקש על פי התורה, ולקבוע באופן חזק ביותר עתים קבועים לתורה, שעל הזמנים הקבועים הללו לא תוותר בשום פנים ואופן, ובאופן הזה כתבו בספרים הק` שהאפקט וגם השכר מהלימוד של השעות הספורות הללו שווים בערכם ללימוד הרבה שעות ביום. אשריך שאתה מתחמם לאורם של חכמי טבריה חזק ואמץ.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה