תאורית תורת האבולוציה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אתמול סיירתי באתר "כיפה" (אתר דתי לאומי) ולהפתעתי אני רואה שליהדות אין בעיה עם תאורית האבולוציה, הרב (אני לא יודע אם אפשר לקרוא לו רב) כתב ש-תאורית האבולוציה אולי באמת נכונה. הנה תשובתו של הרב: ""אני לא מבינה משהו, (mich) האם זה אומר שאין ליהדות (מבחינת הרב קוק) שום בעיה עם הקביעה המדעית שהאדם התפתח מהקוף תגובת הרב: לא שלום לך, התורה אומרת לנו שאלוקים ברא את האדם. זו הקביעה החשובה באמת, והמשמעות שלה היא שיש משמעות לחייו, יש לו יעוד אלוקי ועליו לחפש אותו. מכאן הבסיס לחיים של אמונה, מוסר וקיום מצוות. השאלה איך בדיוק הוא ברא אותו, כמו שכתבתי בתשובה, היא שאלה משנית! ייתכן שהוא התפתח מן הקוף בהתליך אבולוציוני של מליוני שנים וייתכן שהוא נוצר בצורות אחרות. זה לא כל כך משנה. בכל מקרה אלוקים הוא זה שברא אותו, ואלוקים כידוע לא מוגבל בשום דרך. ושוב, תיזכרי בדוגמא שהובאה בתשובה משלמה המלך. כתוב שהוא בנה את המקדש, למרות שבפועל זה התפרט לעבודה של אלפי אנשים במשך שנים. הוא הדין לגבי בריאת האדם. שמעתי רב אחד שאמר: אינני יודע אם האדם נוצר מהקוף. לא היייתי אז. השאלה היא לאן הוא יגיע! זו באמת השאלה שצריכה להעסיק אותנו. לאן האדם חותר, מה ייעודו בחיים, מה הקשר שלו לאלוקים. אלו השאלות המשמעותיות באמת. מקווה שהדברים מובנים. אם לא אשמח להרחיב. כל טוב יוני, חברים מקשיבים" "תוכן השאלה האם ניתן להצדיק את תורת האבולוציה לפי היהדות האם זה מתיישב איכשהו תוכן התשובה שלום לך, ליהדות אין שום בעיה עם תורת האבולוציה (ולא עם שום תיאוריה מדעית אחרת). להיפך, יש במקורות היהדות, בעיקר השייכים לתורת הסוד, אמירות על כך שתורת ההתפתחות מאד מתאימה לרזי תורה (כך כותב הרב קוק בספר "אורות הקודש"). " אז שאלתי האם אין ליהדות בעיה אם תאורית האבולוציה והאם היהדות באמת טוענת כמו שהרב אומר בברכה, אור.

תשובה

שלום וברכה

אכן דברי הבל המה, ואין הכותב ראוי להקרא בשם רב, הלא מבואר בתורה בדיוק את סדר יצירת האדם, ואם לא חייבים להאמין לדברי התורה, למה אנחנו כן חייבים להאמין. אינני מאמין למראה עיני. ברוך אלוקינו שהבדילנו מן התועים, ונתן לנו תורת אמת.

בברכה - בנימין שמואלי

הוספה: דבר ברור שתאוריית התפתחות האדם מהקוף משוללת לחלוטין אצל כל מאמין בתורה שניתנה בהר סיני, וכמובן שגם מרן הרב זצ"ל היתה דעתו כך. ה`רזים` עליהם מדבר ה`רב` הם אך ורק לעניין ההתפתחות הראשונית, דהיינו `המפץ הגדול` שהכל התחיל עם פריצת אור עצום מאנרגיה וכו`, לדבר זה אפשר למצוא סימוכין בתורת הסוד [וגם בפסוק השלישי בתורה שבכתב] שאכן הכל התחיל בערך כך, ומי שעשה את המפץ הגדול זה הקדוש ברוך הוא, הוא ואין בלתו. חנוכה שמח - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה