ישנם 11עולמות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני קראתי בספר ויש בו 11 עולמות אם נתנו לי דוגמא עולם אחד ארקיע ואני מבקש אם תוכלו לתת לי את רשימת העולמות האחרים וקצת הסבר על כל אחד מהם תודה!

תשובה

שלום

לשלמה אינני יודע באיזה ספר קראת, ומה בדיוק נכתב שם, אכתוב לך ממש בקיצור את המקובל בעניין העולמות לפי הקבלה הרווחת של מרן האריז"ל. בתחילת כל ההאצלות האציל הקב"ה את העולם הנורא הנקרא `אדם קדמון`, עולם זה אין לנו בו כל השגה והוא למעלה מהשגת כל הנאצלים כמו השגת הבורא עצמו.

מתוך העולם הזה, האציל הקב"ה את עולם האצילות שבו נאצלו עשר הספירות, ומשם נאצלו נשמות בני ישראל. מתוך עולם האצילות ברא הקב"ה את עולם הבריאה המכונה גם בשם עולם הכסא, ובו ברא הקב"ה את עשרת המדרגות של הכסא, ומשם השורש למלאכי עליון המכונים בשם שרפים וחיות ואופני הקודש. מתוך עולם הבריאה יצר הקב"ה את עולם היצירה שמשם שורש לרוב המלאכים, ובעולם זה כבר ישנו עירוב של טוב ורע.

מתוך עולם היצירה עשה הקב"ה את העולם הנקרא עולם העשיה הרוחני. בכל עולם ועולם מהנ"ל ישנן עשר דגות הנחלקים כל אחת לעשר דרגות עד אין קץ, ובדרגה התחתונה של עולם העשיה הנקרא בשם `מלכות דעשיה` ברא הקב"ה את העולם הגשמי שעליה אנו נמצאים כעת, ושם תלויים ועמודים כל הכוכבים של היקום האין סופי המרכיב את העולם הגשמי, כל החלל וכל אשר בו הינו רק נקודה בדגרה התחתונה של מלכות דעשיה, כל היתר שלמעלה מזה אינו מושג בחושים גשמיים. המשך לימוד פורה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה