מהו ההבדל בין יהודי לגוי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב! רציתי לשאול כמה שאלות לגבי הגויים. תוכלו להעמיק בבקשה מה בדיוק ההבדל בין יהודי לגוי למה אנחנו לא רוצים שהגויים התגיירו והתקרבו לתורה שלנו מה תפקיד הגויים בבוא המשיח מהן 7 מצוות בני נח ומדוע דווקא הן תודה ררבה!!

תשובה

שלום

ובכן, גופות בני ישראל אף שמבחינת הגוף בעצמו הוא דומה מאוד לגוף של מי שאינו יהודי, אולם האמת הברורה הוא כי בגופות בני ישראל המשיך הקב"ה אור עליון הנקרא נשמה, ששורש הנשמה מתחת כסא הכבוד, הנשמה הזאת הוא חלק אלוה ממעל, והוא גבוה יותר משורש ההאצלה הנקראת בשם `מלאך`. בעולמות הרוחניים ישנן ארבעה דרגות הנקראות בשמות אצילות בריאה יצירה עשיה, ושורש נשמות ישראל הן מעולם האצילות, ומשם יורדת הנשמה ומתלבשת במוח האדם היהודי. מאידך, המלאכים ברובם שורשם בעולמות הבריאה והיצירה, ומשכך גבהה מעלת בני ישראל על מעלת המלאכים.

לעומת זאת, בגופות הגויים לא המשיך הקב"ה את אותו אור עליון, מאחר והם מיאנו לקבל את התורה הקדושה המאוחדת בשורש נשמת ישראל, לכן לא זכו להמשכה עליונה הזאת של הנשמה היהודית, והשורש המחיה ומקננת בגויי הארצות היא הארה תחתונה משבעים כוחות עליונים, שהם הרבה הרבה נמוכים ממעלת נשמות ישראל, ושורשם בעולם העשיה הרוחני. ראשית ההארה מהשורשים הנ"ל, נמשכים כבר בתוך הזרע הנוזל בגוף בשעת היחסים, כשעם הזרע היהודי מתאחד השורש העליון של הנשמה היהודית, קרי, חיים יהודיים, ועם זרע הגוי מתאחד השורשים התחתונים משם הוא עצמו נובע, קרי, חיים לא יהודיים. אנחנו כן רוצים שהגויים הרוצים מעצמם להתגייר באמת ובתמים ללא סייג, אכן יתגיירו חז"ל אף אומרים: "לא גלו ישראל לבין האומות אלא בכדי שיתווספו עליהם גרים".

בספרים הק` מבואר כי בשעה שהקב"ה הציע את התורה לאומות העולם וענו שהם לא חפצים בה, היו מעטים שכן רצו לקבל את התורה אלא שהדין נחרץ על תשובת הרוב, אולם בכדי שלא לקפח את שכרם של אלו שכן רצו לקבל את התורה, נתן הקב"ה את האפשרות להתגייר וכל אותם נשמות של גויים שבקשו לקבל את התורה יתגיירו כולם ויספחו לבית ישראל ותורתם.

תפקיד הגויים בימות המשיח: אלו הגויים שהצרו לעם ישראל יאבדו כולם במלחמה האחרונה - מלחמת גוג ומגוג, גם הגויים שהצרו לעם ישראל במשך הדורות יובאו כולם לעמק יהושפט והקב"ה ישפוט אותם ויעשה בהם דין. וכל הגויים שלא הרעו לעם ישראל יהיו מעלי מס למלך המשיח, ועמדו זרים לרעות את צאן עם ישראל, ויספחו אלינו לבקש להיות עבדים לבית ישראל, כך מבואר בתנ"ך.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה