מצוות שילוח הקן:}

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד אין לי ילדים ונאמר שמי שמקיים שילוח הקן זוכה.{וכן לבנות מעקה לבית שלו ולאריכות ימים ועוד} אין לי אפשרות לעשות זאת. שמעתי שמי שקורה את הלכות שילוח הקן, נחשב כאילו קיים את המצווה. רציתי לדעת אם נכון הדבר במאה אחוזים, שייחשב לי שקיימתי מצווה זו והאם כל פעם שאני קוראת את הדינים מתוך הספר של שילוח הקן, יחשב לי שקיימתי אותה שוב ושוב כמספר הפעמים שאני קוראת את הדינים של מצווה זו. אשמח מאוד מאוד אם תענו לי. בבקשה . שבת שלום ומבורך לכולם

תשובה

שלום

ובכן על מצות הקרבת הקרבנות שאי אפשר לקיים בזמן הזה שאין לנו בית המקדש נאמרה כלל זה שכל הקורא פרשת קרבן עולה כאילו הקריב קרבן עולה, וכן מי שקורא פרשת חטאת כאילו הקריב קרבן חטאת. אולם לעניין מצוות אחרות שאפשר לקיימם ככתבם וכלשונם, ביאר האריז"ל שאין קיום המצוה נשלמת אלא אם כן יקיים אותה גם במחשבה גם בדיבור וגם במעשה. ולכן שילוח הקן, מאחר ואפשר גם אפשר לקיים מצווה זו כדינה בלי שום בעיה, הרי שקיום המצוה תיחשב כמושלמת רק כשיקיים אותה הלכה למעשה, מבלי לגרוע מחשיבות קריאת הלכות המצוה שזוהי מחלקים המצוה לקיימה גם בדיבור.

בנוסף ללימוד הרעיונות המחשבתיים שיש במצוה נעלה זו. בכדי לקיים מצוה זו בקלי קלות, הכיני בחצר או במרפסת הפתוחה שלך מקום שיבואו ציפורים, תורים או יונים לקנן שם, זה צריך להיות בפינה מוצלת משמש, לא הרבה זמן תחכי עד שהם יקננו שם, את או בעלך צריכים להפקיר את שטח הקינון לפני שלשה אנשים, לפני שהעופות מטילות את הביצה. אחרי שהם יקננו לא יעברו יום יומיים עד שהאם תטיל את הביצה הראשונה, תמתיני עוד לילה להטלת הביצה השניה, וכך בלילה כשאת בטוחה שהאמא היא שרובצת על הביצים תשלחי את האמא ותקחי בידייך את הביצים ותקני אותם בהגבהה, וכך קיימת את המצוה בשלימות. עדיף שבעלך יקיים את המצוה עבור שניכם. בהצלחה - מנשה ישראל אפשר גם לקנות קן לעופות מיוחד, עשוי מעץ, אבל אפשר גם להסתפק בהכנת משטח כל שהוא שיהיה מוצל משמש, שם יקננו העופות. אשמח להדריך אותך עוד בפרטי פרטים, כשהדבר יהיה למעשה.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה