הנחות במצוות התורה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב שאלתי עלולה להיות קצת מצחיקה ואולי אפילו נשמעת כתנאי, אך אני רצינית מאוד ומבקשת סליחה אם אני פוגעת באיזושהי צורה. יש בחור כהן גרוש בן 40 שאינו שומר מצוות ורחוק מהדת ומאלוהים. אותו בחור מאוהב בגרושה אך לא יכול להיות איתה. הבחורה רואה עצמה רק איתו ואף מוכנה לנהל איתו בית דתי ולחזור בתשובה, בלעדיו לא רואה דבר. אם היו השניים ביחד וחוזרים בתשובה, מתקרבים לדת ולאלוהים, לא היה הדבר עדיף מאשר שישאר הכהן רחוק מהדת לא היה עדיף שיקיים את המצוות איתה ובזכותה מאשר בכלל לא

תשובה

שלום וברכה

 איננו סוחרים בתורת ה`, ואין מכירות סוף עונה במצוות התורה. וע"כ איננו מתירים דבר אחד כדי שהאדון הנכבד יסכים לקיים מצוה אחרת. ראה נתתי לפניך את החיים ואת הטוב את המוות ואת הרע ,ובחת בחיים. וכל הרוצה יבחר במה שהוא ירצה. וסוף החשבון לבוא. זאת ועוד, האדון יחזור בתשובה אם הוא יעבור עבירה!.

הרי האבסורד זועק לשמים, אם הוא חוזר בתשובה ומקבל עול מצוות, מתוך הכרה בבורא עולם, איך הוא ממרה את דבריו ונושא גרושה. אין זאת אלא שאין הוא מקבל עול מצוות, אלא עול אשתו הדורשת קיום מצוות ללא הכרה כלל בבורא עולם, נותן התורה.

האם בגלל זה נתיר לו לעבור את פי ה` כדי שיקיים את מצות אשתו! אין לנו להזקק לו. וה` יאיר את עיניו ויזכה האדון לתשובה שלימה באמת.

כוח"ט- בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה