לא מצליח להתעלם מבחורה שהתאהבתי בה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לרב, יש לי מועקה על הלב אני הייתי חילוני שחזר בתשובה וכיום בעל תשובה בישיבה ואני בן 17 והתאהבתי בבת של ראש הישיבה וכבר קיבלתי את התשובה להתעלם ממנה ואני פשוט לא מצליח מה עלי לעשות?? ושאלתי השניה האם מותר לגלח או לספר בכהאי גוונא שנשארים עוד שערות במקום הברית ובבקשו ממני טלפון לחזור אליי ואין לי לכן אבקש לחזור אליי במייל

תשובה

שלום וברכה!

נסה להתחזק בדברי האבן עזרא האלו: (שמות כ יד) לא תחמוד אשת רעך - אנשים רבים יתמהו על זאת המצוה. איך יהיה אדם שלא יחמוד דבר יפה בלבו כל מה שהוא נחמד למראה עיניו. ועתה אתן לך משל. דע כי איש כפרי שיש לו דעת נכונה והוא ראה בת מלך שהיא יפה לא יחמוד אותה בלבו שישכב עמה. כי ידע כי זה לא יתכן.

ואל תחשוב זה הכפרי שהוא כאחד מן המשוגעים שיתאוה שיהיו לו כנפים לעוף השמים. ולא יתכן להיות כאשר אין אדם מתאוה לשכב עם אמו אע"פ שהיא יפה. כי הרגילוהו מנעוריו לדעת שהיא אסורה לו. ככה כל משכיל צריך שידע כי אשה יפה או ממון לא ימצאנו אדם בעבור חכמתו ודעתו. רק כאשר חלק לו השם. ואמר קהלת ולאדם שלא עמל בו יתננו חלקו. ואמרו חכמים בני חיי ומזוני לאו בזכותא תליא מלתא אלא במזלא. ובעבור זה המשכיל לא יתאוה ולא יחמוד.

ואמר שידע האדם שאשת רעהו אסרה השם לו יותר היא נשגבה בעיניו מבת מלך בלב הכפרי על כן הוא ישמח בחלקו ולא ישים אל לבו לחמוד ולהתאוות דבר שאינו שלו. כי ידע שהשם לא רצה לתת לו. לא יוכל לקחתו בכחו ובמחשבותיו ובתחבולותיו. על כן יבטח בבוראו שיכלכלנו ויעשה הטוב בעיניו" עד כאן לשונו. ולכשתתבונן בזה, יהיה ברור בעיניך כי בת ראש הישיבה רחוקה ממך כרחוק הכפרי מבת המלך, אזי לא תחמוד אותה יותר.

עצתי נאמנה שכשתגיע לגיל שמונה עשרה - תשע עשרה, תמהר לעסוק בשידוך ההגון לך, והקדם לינשא מוקדם ככל האפשר, ואז תשמח שמח באשת נעוריך, ומאחרות יסורו עיניך. כעת עדיין לא הגעת לגיל זה, ועליך להשקיע עצמך בתורת חיים שהיא יעלת חן, וככל שתגביר את חשקך בלימוד יתבטלו כל החמדות האחרות בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה