תאונות דרכים - מה המסר מזה על פי היהדות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הריבוי הלא נורמלי של תאונות הדרכים בתקופתנו מעורר מחשבות רבות. איך מוסברת התופעה לפי היהדות ואיזה מסר אנחנו לא לומדים ? בברכה, הדי

תשובה

שלום

לפי האריז"ל יש למצוא בכך סימן לגאולה הקרובה וכך גילה האריז"ל בביאורו למצוות הוספת ערי מקלט לרוצחים בשוגג באחרית הימים: וזה לשונו: "ואם ירחיב ה` אלהיך את גבולך ויספת לך וגו`, הנה קשה שאחר שיבא משיח ראוי שלא יהיו רוצחים כמו שאמר הכתוב לא ישא גוי אל גוי חרב וגו` ואיך אמר ויספת עוד ג` ערים מלבד הראשונים?. אך דע כי כל זרעו של הבל כולם נתחייבו מיתה ולכן הרגו קין להבל, שהבל לפי שחטא במחשבה דאמא בא"י מן אדני שהוא סוד אהיה בסוד א"י הבל אחיך לכן נתחייב הוא וכל זרעותיו מיתה וזהו סוד קול דמי אחיך דמו ודם זרעותיו.

והנה תיקון הבל הוא ע"י שיהרג שאז הוא מתעלה בבינה נ` שערים, ...והנה אמרו רז"ל שב` קיצין הם זכו אחישנה לא זכו בעתה והנה בעו"ה אם יבא הקץ בעתה אז ודאי שיתקנו כל זרעותיו של הבל אך אם יזכו ותקדם הקץ אז עדיין לא נשלם תיקון הבל וז"ס אם ירחיב ה` את גבולך וגו` כי תשמור את כל המצוה וגו` כלומר כשיהיה מחמת זכות שיקדים הקץ אז ויספת לך עוד ג` ערים כדי להשלים זרעותיו של הבל אך לא ימותו במזיד רק בשוגג, כי אז יעבור רוח הטומאה מן הארץ איך יהרגו ע"י אונס בשוגג, ויתחייבו ההורגים גלות, לכן צריך להוסיף עוד ג` ערים כדי להשלים זרעותיו במהירות גדול וזהו אחישנה", עכ"ל.

והדברים נוראים ומבהילים, אולם כמובן שאין בכך מלגרוע באפס מעט מחובת התורה להיזהר בדרכים ולשמור על חוקי התנועה כעל עשרת הדברות, וכל מי שאינו נוהג כך הרי הוא בכלל רוצח בזדון שאין תרופה למכתו.

דרך צלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה