איך עוזרים לבן שהתחתן עם גויה לעזוב?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום כבוד הרב ... לדוד שלי יש בן שהתחתן עם גויה...בזמן האחרון הוא מרגיש שהקב"ה שולח לו "איתותים" לעשות מעשה ולחזור בתשובה (הוא אדם חילוני)... רציתי לשואל מה הוא בעצם יכול לעשות וכיצד אפשר להנחות אותו ולעזור לו ולבנו? תודה מראש

תשובה

שלום

 במשנה (אבות פרק ו משנה ב) מבואר כי בכל יום ויום בת קול יוצא מהר סיני ומכרזת `אוי להם לבנים מעלבונה של תורה`, ושואל הבעל שם טוב וכי מה תועלת בקול זה שאף אחד לא שומע אותו. ןתירץ, כי כל הרהורי התשובה המתעוררים בלבבות בני אדם מיום ליום, מקורם מבת קול זה המכרזת בכל יום כנ"ל.

אשרי דודך שזכה להטות אוזן ולשמוע בקול ההוא, ה` יעזור לו שיוכל להתקרב כרצונו. הצעד הראשון שרוי לדודך לעשות הוא להשתתף בסמינר יהדות של `ערכים` או `צוהר` וכדומה, שבאמצעות זה יודרך לדברים הבסיסיים ביהדות שבהם מתחילים להכיר ולזהות את היהדות שלנו.

בעיקרון, יש להתחיל בשמירת שבת ובשמירת טהרת המשפחה, אלו הם יסודות היהדות, שכל מי שמתחיל לשמור על דברים אלה `תפס את הרכבת בזמן`, ויהיה חלקו בין בני אל חי.

 לענין בן הדוד שלך שהתחתן עם גויה, יש לקוות כי התקרבות האבא אל היהדות תשפיע גם עליו להתרחק מאשתו הגויה, וגם הוא יזכה לאור באור החיים המאושרים עם בת ישראל כמוהו, ויש להרבות בתפילה לפני הקב"ה שיעורר את לב הבן והשיב לב בנים אל אבות, [המקובלים האמיתיים יכולים לפעול בכח התורה לעורר בלב זה שנשא גויה רגשי חרטה שיקום ויעשה מעשה לחזור ליהדות].

נכתב בצד - יהודי שנשא אשה גויה, מלבד האיסור הנורא [כרת] שיש בדבר, ע"פ ההלכה הנישואין האלו לא תקפים והם לא חלים כלל וכלל, והילדים שיוולדו מהגויה אינם ילדים של האבא כלל ע"פ ההלכה, ואין לו עמהם שום קשר.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה