למה אני צריך את המשיח?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הייתי רוצה לרצות שהמשיח יבוא, אבל משום מה התקופה הזאת לא נשמעת כל כך מהנה, וגם בית המקדש לא חסר לי כלל ואין לי בו צורך. זה שלא יהיו מלחמות ויהיה אפילו טוב מבחינה כלכלית זה לא ממש מושך אותי כי הדברים האלה לא ממש מפריעים לי, ותחיית המתים זה אפילו יותר גרוע כי יהיה פה מחניק וצפוף. איך תשכנע אדם שחי טוב ולא חסר לו משהו לרצות שהמשיח יבוא ושזה טוב לו באופן אישי (בלי קשר לכלל האנושות) בתור אדם שהשאיפה הסופית של כל דבר שהוא עושה היא להנות אם בעולם הזה או בעולם הבא?

תשובה

שלום

אחד הצדיקים אמר, שרצון לרצות, גם הוא נחשב כרצון, וגם רצון לרצות לרצות, נחשב לרצון, וכך הלאה עד עשרה פעמים.

ובכן, אנחנו בעידן הזה, משוקעים כמעט כולינו בחומריות, ולכן נראה לך שלא חסר לך כלום, אולם כשתזכה פעם להרגיש את התענוג העצום של הרגשת קירבה לה` כמו שהרגיש נביא כשקיבל את הנבואה שלו, שזו תענוג שאי אפשר להגדיר ולקלוט כל זמן שאנחנו חומריים, אולם זו עובדה קיימת שהנביאים מספרים לנו בספריהם שהם מרגישים תענוג עצום ובלי סוף כשזכו לקשר נבואי, או אז כשתזכה להרגיש את זה תבין עד כמה אנחנו חסרים בעידן הזה, וכל כך תלושים מהשורש של חיי החיים.

עצם הדבר שאנחנו לא מרגישים שחסר לנו, הוא הגלות הכי גדולה, וכשאנחנו מרגישים את עצמינו שכל כך נשקענו בחומר עד שאנחנו לא רוצים ומצפים בכליון עיניים לגאולה, זה עצמו מעורר בקרבנו תשוקה נוראה שהדבר הזה -חוסר הרצון והציפייה- יסתלק, שהרי אנחנו יודעים את האמת שהסיפוק של החומר הוא דל דל מאוד כלפי הסיפוק של הרוח.

 במהרבה בימינו נזכה שישפוך ה` את רוחו על כל בשר וניבאו בנינו ובנותינו כדבר הנביא, ואז נראה ונרגיש עד כמה היינו חסרים בזמן הגלות, ומידיעה זאת אפשר לעורר בנו גם עכשיו רגשים עצומים וכליון נפש אדיר לעידן ההוא בו יהיה ה` למלך על כל הארץ, ומלאה הארץ דעה את ה` כמים לים מכסים.

בהצלחה - מנשה ישראל

נ"ב: בעיית הצפיפות שהזכרת, טופל בהצלחה על ידי רבינו סעדיה גאון, ראה בספר בית אלוקים פרק נ"ט.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה