יחס החרדים לחוזרים בשאלה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הייי לפני כמה זמן החלטתי שאני רוצה לחזור בתשובה... מאז שמתי לב שקימים הרבה אנשים שאני מכירה שחיו בבית חרדי וחזרו בשאלה, אני לא מבינה איך זה שיש כל כך הרבה שחוזרים בשאלה?? אם התורה היא אמת. בנוסף אני שומעת על משפחות חרדיות שהעיפו וזרקו את הילדים שלהם מהבית כי הם לא הולכים לפי התורה... האם התורה מאשרת דבר כזה?? האם להורה דתי יש את הזכות ככה למחוק את הילד שלו? אם כן זו חברה שמפחיד אותי לחיות בה... זה נראה לי שיפוטי ומותנה... כמו שאני לא מבינה יציאות של חרדים על הגויים .. שאומרים שימותו.. שישרפו... זאת אנטישמיות... זה ההפך הגמור בעיני ממה שהתורה מיצגת... זה לשון הרע לא???איך יכול להיות הדבר????????

תשובה

שלום

זה לא סוד, כי יצר הרע של ימינו הוא יצר העריות ופורקן התאווה, אין כיום יצר הרע של דעות והשקפות כפירה, לפני בניית בית שני היה היצר העיקרי יצר עבודה זרה, שהייתה נלבשת על האדם והיה מתאווה ממש לרוץ לעבוד עבודה זרה, כמו שכתוב בתלמוד (קב ב), וכיום לא מבינים בכלל מה זה היצר הרע של עבודה זרה, מכיוון שחכמי ישראל ראו שאי אפשר לעמוד בזה בקשו רחמים מהקב"ה עד שביטלו את היצר הזה לגמרי, ואז באותו מעמד ביקשו גם שיחלש היצר של עריות לענין זה שלא יהיה לאדם תאוות זנות על הקרובות שלו כמו אחותו או אמו, ואכן פעלו זה בתפילתם, אולם על עצם העריות לא ביקשו כיון שראו שאם תיבטל התאווה יתבטל כל הכוח להוליד.

[כתוב בספרים שלעתיד לבוא יתבטל יצר העריות ואז כשנסתכל לאחור, לא נבין בכלל מה היה לנו, ואחרי מה בדיוק כל כך נסחפנו, בדיוק כמו שאנחנו מסתכלים היום על עניין עבודה זרה ולא מבינים מה היה שם]. שיהיה ברור, וזה ידוע לכל העוסקים בתחום, ש`כל` החוזרים בשאלה, לא עשו את זה אלא מפני תאוות העריות, אלא שאחר כך הם כבר `חוזרים בשאלה` מפני דעות וכו` ויש להם פתאום ספיקות באמונה, הכל שטויות, אין כאן אלא העניין של התאווה, שיש ממנה בשפע בשוק החילוני.

יצר הרע של תאוות העריות מוזנת ומתפרנסת באמצעות חשיפה לעיתונים, מגזינים, ערוצים, נשים בבגדי שחץ, וכו`, וכו`, [אינני בקי בכל הזבל, ב"ה], החברה החרדית גזרה על עצמה חיים קלים בעניין הזה, על ידי הינזרות טואלית מכל מעוררי התאווה למיניהם, העיניים שלנו בבעלות אישית ואף אחד לא יראה לנו מה שאנו לא רוצים, אנחנו לא רוצים לעורר אצלנו את התאווה הזאת שתוצאותיה אי אפשר לשער, ולכן הסתגרנו בקריות חרדיות ששם לא נראה מה שאנחנו לא רוצים לראות.

[אני כותב כפרט מהחברה החרדית, אין לך מושג איזה חיים קלים יש לי אישית בעניין הזה, כשאני לא צריך כלל ללכת מחוץ לאזור ה`נקי` שלי, לעומת זה שבגילי מהקבוצה החילונית שראשו `מתפוצץ` מכל מיני..., ואני משער שאלו חיים קשים מנשוא, להיות בבועה הזאת של חיפוש תמידי אחרי פורקן יצר העריות].

אלו שחזרו בשאלה, זה התחיל `תמיד` מחשיפה לעניינים מהסוג הנ"ל [המצויים כיום בראש כל חוצות], אם מטעות, ואם מסקרנות, אם מחוסר תשומת לב, ואם על ידי חבר שנחשף לדברים מהסוג הזה, וכך באמצעות היצר הזה, בצירוף נפש חלשה מלידה, יצאו מדחי אל דחי למבואות האפילות שבכל עיר ועיר, והגיעו להיכן שהגיעו, ומשכך תביני שאין שום קשר בין התורה שהיא אמת לחוזרים בשאלה, הם לא חקרו כלל את התורה לפני שהם חזרו בשאלה, הם מציגים היום שאלות אחרי ש"יצאו בתאווה" בכדי להשקיט את המצפון שלו, נקודה.

ועכשיו לעניין השני, `רוב` מההורים המעטים שיש להם בן "יוצא בתאווה" ממשיכים להחזיק את הבן בבית ומקווים שעל ידי הקירוב והחיבוק הם יחזרו בהם, [לדאבוני, אני מכיר כמה מהם], וכך הוא גם ההוראה הניתנת להורה כזה, כששואל לדעת תורה.

אולם, לפעמים, הבן `החוזר בתאווה` הזה כשהוא חוזר הביתה, מקלקל את הבנים ואת הבנות שנמצאים בבית, אם על ידי התנהגותו, ודיבורו, שאינה מתאימה לסדר חיים חרדי, והרי האבא לא רוצה ששאר הבנים והבנות ילכו בדרכו, ולפעמים אין מנוס אלא לעשות צעד של הרחקה מהבית, אני יודע על אחד ששוכר דירה לבנו כדי שיהיה לו בית מיוחד, והאמא באה לשם כל יום לבשל ולנקות, לעודד ולחזק.

אף אחד לא זורק את הבן שלו, אלא אם כן הבן לא רוצה שום פתרון, זה הוא הבן שזרק את עצמו ומפיל את האשמה על האבא, כי ככה קל יותר, וזה גם נותן לו במה בתקשורת, וגם קצת כסף כנראה, ותשומת לב הרבה, ולפעמים גם חיים קלים יותר במסגרת הפורקן שהוא מחפש. מה שכתבת בסוף: "חרדים שאומרים על גויים שישרפו...", אין חיה כזאת.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה