אסטרולוגיה על פי היהדות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב! יש לי שאלה לגבי אסטרולוגיה והורוסקופים. פניתי לאסטרולוגית וביקשתי ממנה שתבנה לי מפה, אך היא סירבה ואמרה לי שלפי שם משפחה שלי לוי אני שייכת לשבט קדוש ולכן אסור לעשות לי מפה ושהכל ביד ה` והיא לא רוצה לקחת על עצמה חטא כזה. היה לי מאוד מוזר, האם היא צדקה? תודה.

תשובה

שלום סופיה

האסטרולוגית צדקה, שאת כיהודיה ואין הבדל בין לוי ישראל או כהן אינך זקוקה לחיזוי או בדיקת של המזל. יהודי נמצא בהשגחה וטיפול משמים שנקרא השגחה פרטית. שזה אומר שחוץ מדברים כללים מאד בחיים שלא שייך שישתנו כיון שהם חלק מהמזל והיעוד הקבוע שלך ,ודברים אלו יכולים להיות עושר או עוני חוכמה או טיפשות וכדומה, שיש אנשים שזה חלק משליחות קבועה שלהם שלא תשתנה, שאר החיים של היהודי לא נקבעים או תלויים במזל כל שהוא אלא רק לפי מעשיו אם הם טובים יתנהגו איתו בצורה מסוימת ואם רעים יתנהגו בצורה אחרת כאשר המטרה כל הזמן לתת לפניו את האפשרות והדרך הכי טובה שיוכל לעבוד את הקב"ה.

להבדיל ממנו גוי נמצא תחת השגחה כללית שזה אומר שנמסר תחת המזל שנולד בו וכל שטח בחיים שלו מושפע מאותו מזל ואותה מפה אסטרולוגית שיש לו. את כיהודיה לא יועיל לך כלל ההתבוננות במפה שלך כיון שהעתיד לא תלוי באותה מפה אלא במעשיך וכל יום ,חודש ,ושנה מתקיים דיון מחודש בכלים שניתנים לך כדי לעבוד את הבורא.

גם מי שכן מושפע ממזלות איני מוצא טעם שילך לבדוק את המזל שלו, הרי אם זה קבוע שאי אפשר לשנות למהלו לדעת את זה, בשביל מה להיות מתוסכל עכשיו מהידיעה שבעתיד יהיה לו רע... ואם אפשר לשנות אם כן מה תורם לו ידיעת העתיד הרי זה דבר משתנה.

לכן כיהודיה אין לך מה לחפש במפות או חיזויי עתיד , תקיימי בעצמך את הפסוק "תמים תהיה עם ה אלוקיך " ובעזרת השם יתמלאו משאלות ליבך לטובה.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה