חש ירידה באמונה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכם , אני חילוני נשוי + ילדה בן 29 , לאחרונה איני נוסע בשבת , משתדל להניח תפילין וללכת לבית הכנסת ביום שישי , אך יש בי תחושה שלא הייתה בי מעולם , אומנם לא הייתי חובש כיפה אך הייתי מאמין באמונה שלמה ומשוחח רבות עם השם , אך בשנה האחרונה חלה בי ירידה באמונה עד כדי חוסר יראת השם , אני מודע לכך שיש אלוהים בשמים ושהכל מכוון מלמעלה אך מתקשה להחזיר לי את האמונה החזקה , מה עלי לעשות ? למי עלי לפנות ? אשמח לקבל תשובה במהרה

תשובה

שלום

תוכל לחפש במאגר התשובות עניתי על כך הרבה. זה תופעה שכל מי שמחתזק נתקל זה. יש לה כמה סיבות ונפרט חלק:

1.עד התחת הקיום למעשה לא היתה לך שום התנגשות עם האמונה והיא לא חייבה אותך לשום צעד מעשי, לכן לא חשת כלל בצורך להתעסק איתה, כעת שזה גורר קיום מעשי, אתה נוטה לחשוב ולהרגיש עד כמה באמת אתה מאמין או שמא לא.

2. כעת שזה גורר מעשים, האדון הנכבד שנקרא יצר הרע מתחיל כבר לחשוש, מי יודע לאן זה יוביל אותך והוא מאבד את אחיזתו בך, לכן הוא מעורר את הטקטיקה הפשוטה נסיון לערער את הבסיס , במקום לשדל אותך לזלזל באיזה מצווה אחת או עבירה או מנסה לפגוע בבסיס להכל - האמונה.

3.איתות משמים- יש זמנים שרוצים מאדם צעד מכריע התקדמות לכיון יותר חזק ולזה מערוררים אותו שיחזור ויתבונן במה שידוע לו ופשוט ויסיק כעת מסקנה יותר חזקה וגובהה. הפתרון להכל זה לימוד תורה יומי ובעיקר - גמרא, אין כמו לימוד דף גמרא לחולל מהפך וחיבור אמיץ בלב הלומד לתורה והאמונה, ביחוד במלחמה נגש היצר הרע זה הפתרון שהקב"ה מעיד עליו כדבר החזק ביותר - אם אבן הוא נימוח אם ברזל (היצר) הוא מתפוצץ, בראתי יצר הרע בראתי לו תורה ! תבלין.(גמרא מסכת קידושין).

אשמח לסייע במציאת שיעור והכוונה.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה