האם החרדים לא ציונים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לכבוד הרב! זמן רב שמהדהדת בראשי השאלה:האם להיות אדם חרדי פירושו להיות אדם לא ציוני? אני בוגרת תיכון ממלכתי דתי. במשך שנות לימודיי בבית סיפרי התרשמתי כי אופיו של הזרם בו הייתי מצויה פשרני מדי עבורי ועל כן החלטתי להשתנות. כיום ברוך ה`, אני נערה שאיכפת לה מהתקדמותה הרוחנית ומהאיכויות התורניות שהיא יוצקת לדמותה.אני מאוד מסכימה עם הדרך חסרת הפשרות שהזרם החרדי מייצג הן בהנהגות הן בלבוש והן בניהול אורח החיים. אך מאידך, אינני מבינה מדוע אני לא יכולה להיות נערה ציונית?, אני חושבת שהקמת מדינת ישראל הוא מהלך שהעניק רק טוב לאומה היהודית. אנו נמצאים על אדמת הקודש חלק מהעם מצוי במקומות קדושים כגון: ירושלים, צפת ובני ברק והחלק הדתי שבעמנו מנהל אורח חיים דתי ללא כל חשש מהתנכלויות כל שהן מצד הגויים.(מה שהיה עלול לקרות במידה ולא הייתה לנו מדינה כיום). אני כל כך אוהבת את ארץ ישראל וכל כך רואה באחדותם של כל היהודים על אדמת קודש אחת כשיש ריבונות אחת אע"פ שהיא לא דתית שינוי משמעותי שהתחולל בעם היהודי. למה החוגים החרדיים דוחים את הציונות על הסף ואף מתנגדים לה ומכירים במדינת ישראל רק בדיעבד? זה כואב.... אשמח לתשובה משביעת רצון מפי הרב! ותודה לרב שמקדיש מזמנו היקר ליהודים אובדי עצות כמותנו.

תשובה

שלום לך

כמובן שהמקום קצר מלהסביר את כל הנושא על כל הבטיו. וישנו אתר שנקרא " אזמרה בלאומים" שמרחיב בנושא. אבל העלה רק כמה נקודות שכדאי שתתני את הדעת עליהם:

 1. הקמת ממסד שלטוני עם תכנים נוגדים את חוקי התורה על ידי יהודים בארץ ישראל מהווה התרסה חמורה מאד כלפי שמיא עד שמי יודע אם הנזק לא רב על התועלת..

 2. כל חטא של יהודי בארץ ישראל מקום השראת השכינה חמור בהרבה מחטא בארצות הגוים, ולכן עד הקמת המדינה והתחלת העליות החילונית תמיד עלו רק יהודים יראי השם כמו תלמידי הגר"א.. הבעש"ט.. ולפניהם מבעלי התוספות.. אך יהודים פשוטים לא סתם לא עלו.. אלא ידעו והבינו את חומרת הדבר..

 3.כל אלו שצידדו בהקמת המדינה וישות ציונית ריבונית בארץ ישראל אינם נקיים מכך ששמא הרבו שפיכת דם יהודי קדוש עקב המלחמה התמידית שהיתה ברורה מראש שתתקים עם הערבים , לפי התורה פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה, ומעשה שיש בו חשש לסיכון של נפש יהודית אינו שווה אפילו הקמת מדינה ...

 יש עוד הרבה נקודות , שפשוט צריך לפקוח את העינים ולראות ...


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה