חברה והשקפה

ירדנו לעולם הזה כדי להימנע מפגם הבושה. אבל לכאורה פגם זה עתיד לחזור ?

  • ט' כסלו התשע"ט
אא

שאלה

שלום עליכם כבוד הרב שליט"א
לגבי מה שמובא שהנשמה ירדה לעולם הזה כדי שתוכל לקבל את שכרה בזכות ולא בחסד, תמורת עבודה, ולא כמו שהיה קודם שהיתה נהנית בעולם העליון ללא עבודה, מה שגורם לה אוטומטית לבושה, לכאורה יש לשאול, שאפילו אחרי העבודה בעולם הזה, כיון שהיא רואה עד כמה השכר הרוחני גדול ואינו ביחס כלל לעבודה הרוחנית שהיא עשתה כאן למטה, אז חוזרת לה שוב הבושה, וא"כ מה התועלת ואיך תוקן פה פגם הבושה ?
תזכו למצוות. יישר כח על זיכוי הרבים.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

זו שאלה נבונה, וראיתי מי שהשיבו עליה - שלמרות שכל מה שה' נותן לנו הוא בחסד מוחלט, שהרי אינו מקבל מאתנו דבר, ושכרו גדול לאין שיעור ממעשינו, על כל פנים הנקודה הזעירה של הבחירה שלנו בטוב - מייחסת את כל השכר של ה' אחרינו, בדומה למלך המכין סעודה לאוהביו ומבקש מהם לעזור לו בסידור השולחן - עצם ההשתתפות מקרבת את הנשמה אל יוצרה והופכת אותה לשותפה בהכנת הסעודה. 

עובדה שמי שלא רדפו אחרי המצוות - לא זוכים מה' לשכר העצום הזה בעולם הבא. ה' הוא שהופך נקודה קטנה מאוד להר עצום.

נא לראות גם את התשובה הבאה:

https://www.hidabroot.org/he/article/109596

לעיון נוסף בשאלה העמוקה הזו, יש לחפש בגוגל את החוברת "שיחה גורלית".

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:טוב להיטיבנהמא דכסופא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה