מה אשם מי שעשו לו עין הרע?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

שלום.. קודם אני שוב מודה לם על זה שאתם עונים על התשובות..בזמן כל כך קצר... השאלות שלי שתיהם קשורות לגבי מה אשם מישהו שלא עשה כלום ונפגע השאלות שלי: 1) עין הרע-מה אשם אדם שעושים לו עין הרע,אני יודע שצריך לא להיות גאוותן,ומי שגואתן..יש סיבה שישימו עליו עין,בגלל שהוא מראה למשל את הדברים שלו(מכונית,בית)ומתפאר..בזה הבנתי שהוא אשם שהוא גאותן.. אבל מה אשם מישהו למשל שנולד יפה? אנשים בלי לשים לב מקנאים בו,ואפילו בלב מהרהרים,למה הוא יפה ואני לא.אז מה הוא אשם? 2) לשון הרע-כשמדברים לשון הרע 3 נפגעים: המדבר,השומע,זה שדיברו עליו. זה ברור שזה שדיבר אשם,וזה שהקשיב לו,וגם לפני מה זמן הבנתי גם זה שמדברים עליו בגלל שהוא עשה מעשה שלא בסדר,וזאת הסיבה שמדברים עליו. אבל למשל אדם שמדברים עליו לשון הרע כמו: "הוא מכוער" הוא כה וככה.. מי פה הוא אשם? תודה מראש על התשובות

תשובה

עין הרע ולשון הרע הם מזיקים כפי שאדם מזיק לחברו בצורה פיסית, אין כאן אשמה כלשהיא אלא חברו בכוח הבחירה שלו בחר להרע לחברו הן בדיבור והן בעין רעה.

מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים