בזיעת אפך תאכל לחם.. אצל כולם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

שלום לרב , שאלתי היא כזו לאחר חטא אדם וחוה הקב"ה קילל את הנחש - על גחונך תלך את האישה - בצער תלדי בנים את האיש - בזעת אפך תאכל לחם וכן עד היום אנו לא רואים לא נחש שהולך על ארבע או על שתיים לא אישה שיולדת מבלי צער אך ... אנו רואים אנשים שכן אוכלים לחם בלי זיעת אפם שאלתי איך אפשר להסביר את התופעה על דרך הפשט כי קללת הנחש והאישה הם על דרך הפשט ואנו רואים כי מתקיימת אך מה עם הפשט לגבי האדם למה שם הדבר לא עקבי. תודה מקרב לב ,

תשובה

שלום גלעד

אין אדם שאוכל ללא זיעת אפיו, קודם החטא מזונו של אדם היה מצוי לו בצורה שלא היה צריך להכשיר את המאכל , לטחון אותו לבשל וכו אלא הכל היה מוכן ומזומן לפני בחיר הבריאה, לאחר החטא ירדה דרגתו ונתקללה האדמה בגללו, ומאז אין מציאות שמזון האדם יגיע לו מוכן וצריך לעמול לתקן אותו למאכל, זה לא שולל שלא יהיו לאדם עבדים יעשו לו את זה אבל גם להם צריך לשלם ובשביל הכסף עובד , כך ששוב מזונו מצוי לו רק כתמורה לעמלו ולעמל האנושי בכלל ולא מוכן מימלא בשבילו.


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים