איזה נוסח תילה לקבל על עצמי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום עליכם!!! קוראים לי בתיה, אני בת 17 וחצי. השאלה שלי היא כזאת: אני חצי ספרדיה וחצי אשכנזיה. אבא הוא האשכנזי... ולכן אני מתפללת בבי"כ אשכנזי. אבל אני ממש אוהבת את התפילה הספרדית!!! הרבה יותר מאת התפילה האשכנזית! מה גם שאצלנו בישוב- בי"כ הספרדי הוא הרבה יותר טוב מבחינת צניעות, מחיצה, התנהגות ודיבור בזמן התפילה...! אז יש לי כמה שאלות: 1- האם אוכל להתפלל בשבתות בבי"כ הספרדי ועם הנוסח הספרדי?! 2- האם אוכל לשנות לגמרי את כל התפילה שלי לנוסח ספרדי (להורים שלי ממש לא אכפת...!) 3- האם אוכל להתפלל שבת אחת בספרדי, ושבת אחת באשכנזי, או שאני צריכה להחליט על מקום קבוע אחד?! יש לציין גם כי התפילה הספרדית עושה הרבה יותר לנשמתי מאשר התפילה האשכנזית, ואני מרגישה התעלות גדולה יותר בזמן שאני מתפללת תפילה ספרדית! תודה... בברכת אהבת ישראל בנשמה, בתיה

תשובה

שלום

התשובה אכן מתחלקת לכמה פרטים. כאשר יש הבדל הלכתי בתפילה בין הבתי כנסת שאחד יותר צנוע וכדומה צריך להתפלל ביותר טוב ולא משנה הנוסח.

אך את עצמך בנוסח התפילה צריכה להמשיך כמנהג אביך שזה התפילה האשכנזית , כיוון שמצבך כעת עדיין ארעי עד לנשואיך ואז אם בעלך יהיה ספרדי תוכלי בלב שלם לעבור לנוסח הזה.

חבל כעת להחליט בצורה חפוזה. יש ביסוס להרגשת האדם אך צריך לעשות שינוים כאלה רק מתוך מחשבה עמוקה התיעצות ובגרות נפשית .

כיוון שההבדלים בין הנוסחים אינם רק מתבטאים פה אלא גם באופן פעולתם בעולמות העליונים ,כפי שכל שבט היה לו את ענינו האישי, כך גם כל נוסח שייך לחלוקה הזאת ולכן אל לנו למהר ולשנות.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה