קשה לי עם בעלי, מה אני צריכה לחשוב על זה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, יש לי תוכניות לארגון הבית, כדי שיהא טוב יותר לחיות בו, אך "ידי כבולות"; שכן בעלי צריך לדעת כל פרט, להסכים לכך וכו`, הבעיה שהוא עסוק עם המון עניינים שאינם קשורים לבית, ולכן אין לו פנאי לשינויים המיוחלים... הוא פרפקציוניסט וקפדן. מאוד קשה לי עם זה. כיצד עלי לנהוג, להרגיש? איך אני יכולה להיות בשמחה? ה אם עלי לראות בכך גזירה משמים, שבעלי הוא שליח בידי שמים? גם הילדים סובלים מכל הכרוך בכך...? תודה

תשובה

שלום

אין לראות בכך גזירה מן השמים, שצריכים להשלים עימה, יש כאן `איתות` מן השמיים שמשהו לא בסדר עם הזוגיות שביניכם, וצריך למצוא פיתרון מוקדם ככל האפשר. יש כאן `איתות` שיש לתקן מידה זו או אחרת, עיקר החיים הם `תיקון המידות` והבורא מזמין הרבה הזדמנויות להכיר בצורך הזה.

ובכן, הייתי מציע שתדברי על הנקודה עם בעלך בשעה שאתה מוצא אותו רגוע ושלו לגמרי, ובשעה בו אין לו שום עיסוק ועניין אחר, [ואני מאמין שעדיין יש לו שעה כזאת], לבני אתו את הבעיה ואת הקושי שלך, ותגיעו להסכמה על זמן קבוע אחת ליומיים שלשה, בו יתפנה בעלך לשם עיסוק באירגון הבית, וכך לאט לאט תתקדמי עם הרעיונות שלך.

גם אם בעלך לא יעמוד פעם אחת או שניים בהתחייבות, תנסי למצוא איתו שוב זמן `איכותי` בו תקבעו זמן אחר שיותר נוח לשניכם, אני לא סבור שהבעיה הזאת מצדיקה שתרגישי `סובלת` מזה, את וילדייך, אני כן סבור שאם תעשי כנ"ל, לאט לאט יגיד לך בעלך בנוסח הזה: תעשי מה שאת רוצה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה