שמירת נגיעה- האם זה לא מוגזם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני עדיין צעירה, ואני מרגישה שכל העניין עם השמירת נגיעה הוא קצת מוגזם, או של מחמירים, אני חושבת שאני קטנה בשביל זה, וגם אשמח אם תוכל להסביר מה המטרה וגם האם מותר נגיעות שברור שזה לא יתקדם למשהו רציני

תשובה

אף אם את לא מבינה את משמעות הנגיעה כיום, תעמדי על ההרס שיש בזה בעתיד, הלא רחוק, ככל שתתבגרי תרגישי יותר שהמגע אפי` כשאינו למטרה כל שהוא יכולה לעורר לדברים לא רצויים.

מגע פיזי כל שהוא יכולה לעורר מעצם העניין גם תאוות בשרים, לכן אסרה תורה גם מגע תמים בין המינים, ביודעה ובהכירה שגם ממגע כשלעצמה אפשר להיגרר לדברים שליליים.

התורה מבקשת לחסוך מאיתנו את המלחמות המיותרות, והגירויים הגופניים שאינם מובילים לשום מקום, ונוכל לסמוך בעיניים עצומות על נותן התורה שבחר בשבילינו את הטוב ביותר.

גם בגיל שלדברייך את עדיין לא מרגישה כלום, חייבים לשמור נגיעה, מאחר שלא חילקו חכמים, בין איש לאיש ובין אשה לאשה, וקבעה גבולות ברורים בשביל כולם.

תחשבי גם על כך, כי מגע ביניך לבין בחור, יתכן ומצידך אין שום כונה, אולם מצד הבחור יש במגע הזה משום נגיעה של חיבה, או נגיעה לשם תאוות נשים, [וזהו דבר שאת כאשה לא יכולה להרגיש בכך כלל לפעמים], ונמצא שאת מכשילה בזה שאת נותנת לבחור לנגוע בך בחטא חמור, של מגע בנערה לא נשואה לו [ועל הרוב הנערה טמאה כנידה], שהמגע בה לשם חיבה אסורה מן התורה.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה