כיצד אדע לבחור בן זוג?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. אני בחנוכה אהיה בת 19 השאלה שלי היא כזאת. כיצד אני יידע לבחור בן זוג. מאוד חשוב לי בחיים זה להתחתן מתוך אהבה אמיתית ולחיות עם בעלי לעד אני רואה את התופעה הנפוצה של הגירושים וזה מפחיד אותי. אני לא סומכת יותר מידי על גברים ואני מפחדת מבגידות. אני רוצה להכיר מישהו ירא שמים לומד תורה וגם עובד ושיאהב אותי ואני אותו השאלה שלי אם אני צריכה לחכות שזה יקרה וה" יעזור. או שאני צריכה לעשות איזה שהיא השתדלות אם כן השאלה היא מה? פעם ראשונה שלי אני רוצה לעשות אהבה אחרי החתונה עם בעלי אבל אם אני אתחתן מאוחר כיצד זה יהיה אפשרי.. האם יתכן שאני יהיה עד גיל 25 בתולה?

תשובה

רוב הבגידות והגירושים באים מכך שכל האהבה היתה תלויה בדבר [ודי למבין], שאז כשמתבטל הדבר, לדוגמא, שמצא אחרת הנאה יותר ממנה, או שהיא נושאת עיניה באחרים, מתחילים הריבים והבגידות, אולם כשהאבה מבוססת על אהבת אמת, מבלי סיבה מסויימת, אזי הסיכויים רבים שהזיווג ימשיך עד מאה ועשרים שנה.

יצויין דבר ידוע ומפורסם כי בחברה החרדית שהמתירנות לא מוצאת שם מקום, אחוזי הגירושין מזעריים. אם יש לך באמת חפץ ותשוקה לינשא לבן תורה, אזי כשיגיע הזמן תעשי השתדלות בכיוון הזה [אפשר גם על ידי ארגון הידברות, ועוד הרבה אירגונים], זה תלוי הרבה מאיזה רקע את באה, מרקע חילוני, מסורתי, דתי.

רצונך לשמור בתולייך לבעלך העתידי הוא רצון יהודי ואנושי טהור, וכך אכן היה המציאות דור אחרי דור בכרם בית ישראל בכל פזוריהם, מבוכרה ועד צרפת, מתימן ועד תוניסיה, אלא שבאחרית הימים גבר אוייב וכמבואר בספרים הק` כי היצר הרע לפני ביטולו הוא מבצע את פרפורי הגסיסה שלו באופן הזה, ואלו שימשיכו לשמור על עצמם יזכו לאור באור החיים.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה