נישואי גרושה עם כהן

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום רב, גרושה+, מדוע צריכה לסבול את חוקי השם מלפני 5000 שנה ,לגבי כהנים, ואינה רשאית או להפך הוא אינו רשאי לבוא איתה תחת חופה וקידושין? מדוע משאירים אופציה של נישואים אזרחיים? גם אם נבדוק את כהונתו נגלה שהוא כהן בן כהן וכל שורשיו כהנים,אז מה?הוא רחוק שנות אור מדת,אני יותר קרובה ממנו לכך,מה זה עושה אותם יותר טובים או פחות טובים? נשמעת קצת כעוסה,אבל זה בהחלט מקומם שזה מפריד הרבה זוגות,זה מקומם כי שמעתי כבר כהנים שהחליפו שמות משפחה בכדי לבוא תחת חופה וקידושין,האם הנוקשות שקיבלו הכנים מלפני X אלפי שנים לא תביא למהפכה בשנות האלפיים? או שכדאי בכל זאת לתת הקלות בעיניין,כי אף אחד לא רוצה לשנות שם משפחה ואנשים רוצים לכבד את הוריהם,אז מי בכל זאת יכול לעזור בעיניין? בתודה אני

תשובה

שלום מרים

קודם כל אגע בפרטים שהזכרת ואחר כך אענה בכלליות :

1. האופציה של נישואין אזרחיים אינה אופציה כיון שזה לא נישואין , באותה מידה הם יכולים ללכת לעו"ד או לרופא עור שיעשה להם הסכם שיתופי, נישואין וזוגיות אין כאן.

2. מה זה שנות האלפיים? אנחנו יותר חכמים היום? יותר טובים? להפך היו שנים של התפתחות החוכמה בקרב העמים (העיסוק בחוכמה אצל היהודים מעולם לא פסק) אחרי מה שנקרא ימי הביניים, אבל מאז העולם רק הולך ומדרדר והיום אין לא חוכמה לא דעת לא פילוספיה רק תאווה , גוף, כסף, והנאות עלובות.

כך שמה שהיה נכון לפני חמשת אלפים שנה לא יעשה לא נכון או לא אמיתי בגלל שעברו אלפי שנה ונעשינו יותר מפותחים גשמית או כלכלית.

3.כהן יכול להיקרא בשם משפחה גם אוחיון וגם אולמרט וגם יוסף שם השפחה לא זה מה שקובע אם האדם כהן אלא היחוס שלו ממי נולד.אז גם אם יחליף את השם אולי על הרבנות הוא עבד אבל לא על הקב"ה.

ועכשיו בכלליות:

התורה אסרה על כהן להנשא לגרושה, כיון שהכוהנים מיועדים משורש נשמתם לעבודת השם, והקב"ה שיודע וברא את נפש האדם מוצא שחיבור בין כהן לגרושה זה לא טוב. ויותר מזה זה רע.

כעת אם אדם חי בעולם באמת במטרה לחיות כפי שרוצה בלי תכלית, בלי נצח, אז בכלל לא מעניין אותו כל ההשלכות של המעשים שלו, אלא הולך אחר הרצונות שלו ולא אכפת לו דעת התורה.

אבל אשה מאמינה יודעת שחייה עם בעלה לא מיעודים רק לחיים זוגיים כאן בעולם אלא לחיבור נצחי שלא יתכן כאשר זה נוגד את התורה, שנית היא יודעת שמראש הקב"ה לקח בחשבון את היותה גרושה ואת היות האדם המסוים הזה כהן, וככאלה הם פשוט לא מתאימים, אפילו שעכשיו נראה שהכל טוב ויפה ויש אהבה גדולה...

אבל כמה אהבות גדולות הסתיימו בכאב לב ואכזבה?
מי יודע אם חיבור כזה לא יגזור מיתה חלילה על אחד משני הצדדים?

ואני לא אומר שכהן שמתחתן עם גרושה ימות מייד, אלא שאנחנו לא יכולים לדעת מה מסתתר מתחת לאותו קביעה שהם לא יכולים להנשא אחד לשני, לא תמיד מה שרואים לעיניים זה רק מה שקיים, לפעמיים כדי למנוע מאשה להנשא לכהן היא נהפכה לגרושה ואז לא תתחתן איתו...

בקיצור: אמונת ישראל יודעת שמי ששומע לתורה לא מפסיד! ומבין שיש דברים שגדולים ממנו וששווים למסור את הנפש כרגע עליהם. וכמו שאנחנו אומרים בקריאת שמע מדי יום:

ואהבת את השם אלוקיך בכל לבבך(בשתי היצרים הרע והטוב )ובכל נפשך(אפילו נוטל נפשך)ובכל מאדך( בכל מידה ומידה שמודד לך הוי מודה לו ).

בתקווה שדברי מצאו מסילות בלבבך.



להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה