למה הצניעות כל כך חשובה?ו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני חוזרת בתשובה כרגע ואני חושבת שזאת זכות לחזור בגיל כמו שלי .אבל יש לי שאלה הצניעות כלכך קשה לי להפטר ממנה. ורציתי לשאול מה כלכך חשוב בצניעות? ולמה הגבולות הם עד הברך והחולצה עד המפרק יש לכך סיבה?

תשובה

הגדרים שנקבעו הם לפי הבנת חז"ל במשיכת הגבר לאשה ולהתבוננות בה. על הצניעות נוכל ללמוד מהפריצות, הרי זה הדבר היחיד כיום שמסובב את כל העולם, השירים הסרטים הספרים הכל הכל סובב סביב ענין הזוגיות והתאווה המינית, זההיצר החזק ביותר באדם והדבר שיכול לגרור אותו הכי בקלות מהתכלית וההעמקה לרדידות והתרכזות בגוף, לכן כל הגדרים של הצניעות נועדו לאפשר לנו כיהודים לא לסטות מיעודינו ולהתרכז בעיקר העיקרים עבודת השם.

 לעתיד לבוא תתבטל תאוות הנשים ויהי ההדבר בדיוק כמו תאוות עבודת האלילים שהיתה פעם, בזמן הנביא התאווה לעבודה זרה היתה כל כך חזקה עד שאנשים גדולים וצדיקים נכשלו בה ורצו אחריה, והנה היום זה כל כך לא מובן ונראה לא הגיוני , אותו דבר עם תאוות הנשים לעתיד לבוא לא נבין כלל מה היתה אותה רדיפה חסרת פשר.

כמובן שזה לא סתם שבדורות הללו התאווה הזו בראש הכל,יש כאן את החיפוש לשלמות לאהבה , הכל חשים חסרי משמעות אישית ומחפשים חיבור , דבר שלזה ינתן מענה אמיתי במהרה עם הגלות מלכות השם וגאולת עולמים.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה