מדוע עוברי עבירות לא נענשים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום יש לי שאלה בקשר למה רשע וטוב לו. אני לא מדבר על צדיק ורע לו , הדוגמא הכי טובה זה איוב (שהיה טרח בגלגול הקודם והחטיא את הרבים , אבל זה היה לפני מתן תורה) אבל בקשר לרשעים שטוב להם.. כאילו , התשובה הזאת שהקדוש ברוך הוא משלם להם את שכרם כאן בעולם הזה , דיי קשה לתפוס. לדוגמא : יש אנשים שהם כל היום עוברים עבירות החמורות שבתורה , שמשמיצים את השם אפילו , שמחטיאים את הרבים.. וחיים באושר. איך זה שאלוקים נותן לזה לקרות...? לדוגמא כתוב על חילול שבת העונש זה מיתה ורואים אנשים מחללים ומחללים על ימין ועל שמאל והנה זה לא מתקיים כמו שכתוב , כי זה גורם לאנשים לחשוב שזה פסיכולוגי בראש וגורם להם לספקות באמונה ,וזאת רק דוגמא אחת מבין המון מה שכתבתי על חילול שבת. מדוע הם לא נענשים על כך ?

תשובה

שלום

בסיס ההבנה זה שהחיים כאן בעולם אינם משקפים את המציאות האמיתית, ואינם תכלייתים לכן אי אפשר לראות במציאות םה מדד למיהו צדיק ומיהו רשע, לדוגמא זה שאדם חוטא וחי טוב, לא יכול ללמד שמעשיו כשרים אלא שיש סיבה שכעת צריך אותו פה בעולם כיון שהוא מועיל לעובדי השם אפילו בדרך עקיפה, העונש בו יבוא ובעולם האמיתי והנצחי יגדע חלקו ויאבד את קיומו.

התורה מבטיחה חים מאושרים וטובים פה בעולם רק ביחס לכלל, כאשר כל כלל ישראל שומר תורה ומצוות אז חחיב להיות שכלל ישראל גם פה בעולם יראה בטוב השם בצורה הגשמית.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה