מנין יש לחז"ל את הסמכות לפרש את התורה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב יש לי חבר שהתחיל להתחזק בדת והוא טוען עוד על ידי מומחים לחזרה בתשובה. והוא בנאדם מאד מציאותי על החיים והוא בדק את כל הצדדים גם של מחזירים בשאלה כי הוא פועל עם ההגיון. ובסוף הוא ירד מהקטע של הדת כי היו לו שאלות שאין לו תשובה עליהם. <הוא מאמין בבורא עולם והוא מאמין בחיים לאחר החיים רק הוא לא מאמין בתורה> כמו לדוגמא : הוא אומר שחז"ל העתיקו הרבה דברים מהיוונים. ודבר שני מדוע בתורה לא מוזכר העניין של הכיפה אם זה דבר שנמצא על ראשו של האדם בכל יום במהלך חייו. דבר שלישי , הוא אומר שזה לא הגיוני שבתורה שבעל פה לא נשכחו\נשמטו\שונו דברים ומי הסמיך אותם להיות אלו שיכתבו את התורה שבעל פה ? הרי הם לא דיברו עם בורא עולם ומי נתן להם את הזכות לפרש את התורה בצורה שלהם ? ניסיתי להסביר לו שהתורה שבעל פה זה הפירוש הנכון לתורה שבכתב ושבסיני ירדו שני תורות בעצם. אבל הוא רוצה תשובות שכליות לוגיות..כי הוא פועל עם ההגיון והוא לא יכול לחיות על פי סיפורים... אם אפשר תשובות על השאלות האלו במיוחד על הקטע שהוא אומר שחז"ל העתיקו מהיוונים הרבה דברים..

תשובה

שלום

ניר אני לא יודע מה העתיקו מהיונים , אם הוא טוען דבר ספציפי אשמח לחקור יחד את הנושא. כיפה אינה חובה מהתורה ולכן זה לא רשום.

(עניתי תשובה על כך במאגר תחפש בנושא הכיפה) אם הוא מקבל את התורה שבכתב הרי בה כתוב שהיא מסמיכה את החכמים לחדש ולגדור איסורים, יתכן ונשכחו דברים אבל זה עדיין לא פוטר ממה שלא נשכח...

כל הדיבורים על מי הסמיך את חז"ל נובעים מאי הבנה מה זה לימוד וכיצד פוסקים הלכות ובמיוחד מי הפוסק- הכל בנוי על מערכת של לוגיקה והבנה ולכל דין או הלכה יש מקור והסבר הגיוני , אין סתם, ולכן זה כלל לא רציני , רק מי שנמצא עדיין מחוץ למערכת ולא למד ולא שנה נראה לו כאילויש כאן איזה הכרעות שרירותיות.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה