נועדנו לתקן את העולם, מה פרוש?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

עפ"י מה שקראתי באתר, אנחנו "העם הנבחר" זכינו "לתקן את העולם" אך מה הכוונה? איך? ע"י כך שנשמור את התורה? איך מתקנים בכך את העולם? ואיך אפשר לשמור את מצוות התורה כולן? ישנן מצוות שנראות לא רלוונטיות לתקופתנו כגון מצוות המשכן כשבית המקדש היה קיים. מה יהא עליהן? האם אדם רגיל ופשוט באמת יכול לקיים את כל התורה? הרי על מנת שיוכל לקיימה צריך לחקור כל החיים אז מה יעשה בינתיים דברים שאינו מבין למה עושה אותם? טבע האדם לחפש הגיון בדברים והוא אכן מוצא אותם ברוב המקרים, אבל כאן מדובר באורח חיים איך נחיה את חיינו עד שנבין? יש שאומרים שעד שלא יבינו לא יקיימו מה נענה להם?? והאם טוב לנו לחיות ולקיים דברים בלי לדעת למה??

תשובה

אין קשר בין העשיה להבנה. ההבנה היא מעלה ותוספת בקיום ,אך כיוון שלעולם לא נרד לעומק דעת ורצון הבורא במצוות הללו. הפעולה שלהם תמיד קיימת וחובה בין אם מבינים בין אם לא.

כל מצווה או לימוד של אדם גורם לחיזוק כוחות הקדושה בעולם בזה שנעשה על ידי כך רצון הבורא ובזה שהאדם שהוא חלק מהבריאה מרוממם את עצמו ופועל בגופו הוצאה של הטוב השבוי והכפוף לרע.

בהצטרפות כל פעולות בני האדם מעבר לתיקון האישי של כל אחד תתוקן קומת עם ישראל יחדיו שהיא ממש כגוף אחד שלם ובזה יתוקן פגם אדם הראשון שכולנו המשך וניצוצות של נשמתו. ומימלא יחזור העולם למצב הראשון שקודם החטא ,יבוער הרע וישלוט רק הטוב בעולם.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה