חבר המשפיע לרעה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב יש לי חבר מזה 2 שנים , אני חזרתי בתשובה והוא אפילו שמנסה להתקרב לפעמים מאוד מקשה עלי את החזרה בתשובה. יש לו דעות שמאלניות קיצוניות , ומכל ענין אנחנו מגיעים לויכוח אני גם לא יודעת אם זה חטא שיש חבר כל כך הרבה זמן בלי נישואין מה לעשות? תודה

תשובה

ראשית לעצם השהות עם החבר. ודאי שלכתחילה אין ליצור קשר ללא מטרת נישואין . אך לאחר שנוצר קשר איננו ממהרים לנתקו אלא צריך לשים גבולות ברורים בקשר שלא יהיה חשש להגיע לידי נפילה . וכל זה לאחר בדיקה האם ישנו סיכוי להתקדמות לנישואין.

במצב כזה שאחד משני בני הזוג חזק בצורה משמעותית מהשני בקיום המצוות אל להם ללכת למסד את הקשר במצב הזה . אלא אם השני מוכן להתחזק צריך לתת לו את הזמן ולראות האם מעצמו ומרצונו מתוך אמונה הוא מתחזק.כאשר באותו הזמן הקשר ביניהם יהיה רופף.

אך אם ברור שרק למען ליבה של הבחורה הוא מוכן להתחזק הדבר מעיד על חוסר רצינות בערך לחייו וכן קשר כזה נועד לכשלון מראש לאחר שתעבור ההתרגשות מהחתונה, שאז יגלה ששקשים חייו וכבר לא יהיה נסער כל כך מעצם הקשר עם בת זוגו. "שומע לי אינו מפסיד"- מי ששומע לקב"ה ומתחזק בדרך אליו.

אין מציאות שיצא מזה הפסד כלל וכלל. והגם שאנו חשים ברגע הראשון הפסד שהנה עזבתי חבר לעמן הקב"ה והלכה האהבה. זה ברור במאה אחוז שבאותו זמן שאת עוזבת אותו מכינים לך משמים זיווג יותר טוב ונפלא . והדבר נוגע לכל נסיונות החיים כאשר עושים משהו לשם שמים אין לחשוש כלל מהפסד . לוקח קצת זמן זהו נסיון. אך לאחר זמן מבינים וקולטים איך הכל היה לתועלת ומעז יצא מתוק.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה