כיצד לעמוד בנסיון ראיית נשים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב לכבוד הרב: אני לא יודע מה לעשות אני נהנה מראיית נשים וקשה לי נורא להימנע מלצפות בהן. אני יודע שזה חטא ואני מקווה שאוכל להפסיק,אבל בינתיים אני שקוע בזה וזה גורם לי לחטוא בפגם הברית מה לעשות איך להפסיק זאת?

תשובה

ברוך הבא לחברה האנושית. מדוע אתה חושב שאתה מיוחד בדבר זה? כל אדם בהיותו יצור אנושי מתנסה בכך . וזה טבעה של מלחמה לפעמים הוא מנצח(היצר הרע) ולפעמים אתה.

אם אין כלל מלחמה פה מתחילה הבעיה אם מראש אתה חושב שאין לך סיכוי לנצח זה עצמו מחליש את המאבק ומביא להפסד. לכן ראשית כל אתה צריך להאמין ביכולת שלך לנצח ולהתגבר ולו פעם אחת . שנית תבדוק באיזה זמנים יותר קשה לך. מתי אתה נמשך יותר. מה דבר שיכול להסיח דעתך מזה.

תנסה למצוא זמן קטן שאותו תשאיר נקי ובו לא תחטא. וכך לאט לאט תרגיל את עצמך להתמודד עם הדבר ולנצח. דבר נוסף זה חידוד הידיעה שהאשה היא צלם אנוש ונשמה בדיוק כמוך. והיא לא חפץ שנועד להנאת הגבר כמו שעושים ממנה בכל כלי התקשורות ובחברה שאינה שומרת מצוות.

וכאשר אתה חוטא בהסתכלות תעורר בך את המחשבה על אותה אשה כאנוש עם רגש ורצונות וחשיבות של אדם , את כבודה כבת ישראל וכדומה. הדבר בדוק ומנוסה , הכוחות שפועלים באדם בעת ראיה והסחפות לחטא הם נוגדים את היחס השכלי לאשה כאדם , והחשיבה על כך מחלישה את כוחות אלו. קיצרתי במקום שראוי להאריך מסיבות מבונות . ודי בזה למבין.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה