איך מטפלים ב"חוסר מזל"?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

זיווג, שידוך, שלום כבוד הרב. הנני בחורה בת 25 רווקה.אני בחורה רוחנית ומאמינה מאוד בבורא עולם. אני מתפללת ומתחזקת. כמו כן אני מתפללת רבות למציאת זיווג הגון ולצערי הרב כל פעם מחדש אני מתאכזבת מחדש מהבחורים שיוצא לי להכיר ומתאכזבת ברמה קשה כמו למשל שאני מגלה שהם שקרנים לא יראיי שמיים נצלנים וכולי.. אני רוצה לדעת אם יש דרך לגלות האם יש לי חסימה כל שהיא ואם אפשר לפתוח את המזל בדרך כל שהיא. ואני חוזרת שוב אני מתפללת רבות לאלוקים. אני רואה שלצערי בנות שאינן מתפללות כלל ואינן מודות לאלוקים באף צורה ואף נישאות לגויים שלא נדע . הן זוכות להיות מאושרות עם בעל טוב ולהביא ילדים לעולם. מה שרציתי לדעת זה שאיך זה שדבר כזה קורה שאין כה צדק.. אז במה אני אמורה כן לתלות תקווה? אני מציינת שכבר החלפתי מזוזה בחדרי בהוראת רב .

תשובה

שלום

אני דוקא רואה הרבה מזל בחייך. הנה נפגשת עם הרבה בחורים וזכית לגלות שהם לא ראוים לך, תחשבי על כמה בחורות כמוך שלא ראו את זאת קודם החתונה וגילו את זה רק אחר כך? מה עלה בגורלם? כל בחור שאת נפגשת מקדם אותך צעד ועוד צעד למטרה האמיתית מציאת זיווגך .

את מתקנאה באלו שזכו כבר להקים בית ואפילו בדרך איסור?! אך אל נשכח שזהו שלב אחד בחייהם וכל אדם סוחב איתו את "החבילה" שלו. לא החלפת מזוזה ולא החלפת שם נדרש מהאדם. לא מצינו שיצחק אבינו בחפשו שידוך או משה רבינו התעסקו בכגון זה. פשוט התפללו וציפו לישועה.

אם מייד לאחר שאנו מפללים היינו רואים ניסים ואת תועלת התפילה, איזה מין נסיון זה היה נחשב? את יקרה וחשובה לפני הקב"ה ולכן הוא מצרף אותך בנסיון זה וחפץ לשמוע אותך מתפלל לפניו.

זה קשה וכואב , אך באותו זמן תעלי בדעתך איך שהקב"ה נמצא איתך יחד באותו קושי ומרגיש יחד עמך את התיסכול והכאב ויחד עם זה מלא באהבה אליך ומצפה שרק תתאזרי עוד קצת באמונה ותקווה. ובעז"ה קרובה ישועתך להגלות ובמהרה תמצאי את זיווגך המתאים לך.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה