למה יש סבל בעולם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, למה סובלים בעולם הזה? יש לי זיווג לא מוצלח ואני סובלת נורא וכמה שהבנתי מבעלי שגם הוא סובל. האבסורד הוא שפניתי לשני רבנים לפני שהתחתנתי איתו ושאלו אותי האם אני רוצה להתחתן איתו עניתי שכן לא ידעתי שהמצב ביננו יחמיר במהלך הנישואין, ולפעמים אני שואלת מדוע הרבנים לא אמרו לי שזה לא יצליח. איך אפשר להתמודד עם זה? אני פוחדת נורא מהבדידות ומפחדת שאני לא אהיה חזקה כדי לטפל בבן שלנו אני צריכה עזרה מילת נחמה ומדוע קורא לנו מה שקורא לנו? האם זה תיקון?

תשובה

אמרת שיש לך ילד קטן וחמוד ואת דואגת שלא תוכלי לגדלו לבד, אבל בואי נחשוב ביחד את אוהבת אותו? הוא מכניס לך אור לחיים קצת? מה היית עושה בלעדיו עם כל הצרות והסבל? קיבלת מתנה נפלאה ילד שלך להעניק לו שקורא לך אמא ורוצה אותך תמיד קרוב אליו, ושאת האדם המחייה אותו ובך הוא בוטח .

תתמקדי בו דבר ראשון תביני עד כמה יש לך אוצר בלום של כיף ואהבה למרות הסבל , כמה את מאושרת בילדך זה וכמה עוד שמחה הוא עתיד להעניק לך חזרה. ועוד יהיו לך בעז"ה עוד ילדים חמודים כאלה ועוד אושר ושמחה תחשבי על כך ותדימייני את האור שעתיד להתוסף לחייך .

ועכשיו בקשר לבעיה , בואי נעזוב את הרבנים שאמרו וכדומה אני אישית לא יודע מה הנחה אותם וכו, אך מציאות היא שיש מצב של גירושין , אם זה לא היה כלל בתכנון של הבורא הוא לא היה מצווה על נתינת גט וכו. התורה התייחסה לכך סימן שזה מציאות שקיימת וחלק מיעוד מסוים שנגזר על נשמות מסוימות , ולא תמיד אנו מבינים כרגע מדוע , אך מובטחני שלעתיד נדע. אין כל טעם לסבול .

צריך לבחון את המצב לדעת עד כמה הוא ניתן לשינוי , מה השתנה מרגעי האהבה של החתונה ,שהיום זה נראה כל כך רע וגרוע. ואין זה כלל חשוב מי אשם. השאלה מה עושים הלאה מהרגע. לא להזניח אלא לטפל ולפתור.

תיצרי קשר עם יועץ נישואין אמין וחרדי תשוחחי איתו לבד או עם בעלך ותגיעי להכרעה בענין. כרגע את חשה את הקושי ואת הכאב , ואינך יכולה לחוש את השמחה שתיהיה בעתיד , אך כדי להקל על הקושי כעת תתרגלי את עצמך להאמין בעתיד שמח וטוב וזה יועיל במידת מה להקלה כעת


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה