השתלשלות היקום

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1. לפי מה שהספקתי להבין כדור הארץ יכול להתקיים עד 6,000 שנה, מה קורה אח"כ? לפי מה שהסבירו לי העולם נחרב ונברא עולם חדש, אז איפה הסוף של כל זה, כל פעם אנחנו מושמדים ונבראים שוב? ושוב כל ההיסטוריה מאדם וחוה מתחיל מחדש? כל 6,000 שנה? ולמה דווקא 6,000 שנה? 2. כשאדם נפטר מראים לו את כל חייו ומעמידים אותו בפני קהל ענק של אנשים שהכירו אותו בהמהלך חייו ביקום, ומביישים אותו בפני כולם במעשים הרעים שעשה בעוה"ז האם זה לא סותר את האימרה שלו " אסור להלבין אדם ברבים" משום שזה כמו רציחה וזה איסור גמור.. למה הוא עושה את זה לנו?

תשובה

שלום

1.המספר שש רומז לטבע המוגבל, אלו הם ששת הקצוות של הדבר הגשמי למעלה מטה וארבעת הצדדים. ישנם הרבה דעות בנושא מה יהיה לאחר ששת אלפים שנה ולא פשוט כלל שיחרב העולם במובן של השמדתו וכדומה אלא ישתנה למציאות יותר גבוהה ורוחנית.

סיפור אדם וחווה ושאר השתלשלות עולמנו לא יחזרו על עצמם,הרי אלו נוצרו בעקבות בחירת האדם החופשית ומי יאמר שיבחרו כך שוב. 2.לנו אסור להכות את חברנו ,אך יעלה על הדעת שנבוא בטענה כזאת כלפי הבורא, מטרת הבריאה ברורה והאדם הוזהר על שכר ועונש, אין בזה צחוק או ויתור העונש הוא עונש כך מידת הדין מחייבת ,ומה יטענו הצדיקים שעברו את כל הקשיים והתגברו וכי היה לשווא ואין שכר ואין עונש.

ענין הבושה שהאדם חש היא כיוון שלמעלה הכל ברור והוא חש בעוצמת טעותו והפספוס שהפסיד בעברות בעולם הזה, כל בני האדם יראו זאת כיוון שכולנו קשורים אחד לשני (היהודים) ומעשה של אחד משפיע על זולתו, ובעצם כל אדם חוטא מתבייש מכל נשמות עם ישראל.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה