מיהו האני האמיתי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד בהרצאות של הרב זמיר כהן הרב אומר שהאני האמיתי זו הנשמה והגוף הוא רק לבוש. ויש לי כמה קושיות: 1.במסכת תענית כתוב שנשמתו של האדם מעידה עליו. 2.בברכות השחר אומרים "נשמה שנתת בי טהורה". 3.ידוע המשל של הבן איש חי על העיוור והפיסח שנצטוו לשמור על הגן. 4.בסרטים שעוסקים במוות קליני מספרים אנשים שחוו את החוויה הזאת שכאשר הם יצאו מן הגוף והסתכלו עליו מלמעלה הוא נראה להם כ"שק תפוחי אדמה" כחפץ דומם ולא היה להם רגש סנטימנטלי אליו,אם כך ישנה סתירה עם זה שאומרים שלאחר הפטירה הנשמה מצטערת שהגוף נאכל על ידי תולעים והיא סובלת מזה. אני מקווה שהובנו השאלות שלי ומאוד אשמח אם הרב זמיר כהן יוכל להשיב לי עליהן בתודה ניר

תשובה

הרב זמיר כהן לא יכול לענות בכתב,והשתדל אני את שבכוחי. מקום חיות האדם שממנו נפעל זוהי הנשמה היא הרוח המחייה את הגוף ולכן היא העיקר והיחס בינה לגוף הוא כגוף ללבוש.

הגוף הוא חומר גשמי וכפי שנאמר בספר בראשית "וייצר את האדם עפר מן האדמה" לא שהשותפות של גוף ונשמה גורמת להתקדשות הגוף ולזכך אותו עד שמתרומם ונעשה גם הגוף קדוש ,זוהי עבודת האדם בימי חייו להשפיע על טבעי גופו עד שיהיה זך וכמעט שווה לנשמתו, במקרה כזה יחס הנשמה לגופה הוא חשוב ,וכפי שהיה עם צדיקי עולם שרימה לא שלטה בגופם לאחר פטירתם. יחס נשמה שלא קידשה את גופה ודאי יהיה אליה כאל "שק תפוחי אדמה" כלשונך.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה