מיקומו של עולם הבא

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

האם העולם הבא הוא עולם שקיים במציאות שלנו? ז"א אפשר להגיע אליו תאורטית והוא נמצא איפה שהוא בסוף היקום או שהוא נמצא מחוץ למימדים שלנו בכלל?

תשובה

העולמות העליונים ודאי נמצאים מחוץ לעולם הפיסי שלנו. אך חשוב לדעת שההגדרה עליון ולמעלה אין פירושה בדוקא שזה נמצא מלמעלה לעולמנו,אלא למעלה במובן הרוחני של המציאות ,גבוה יותר מתפיסתנו פה בעולם הגשמי.

וישנם כמה דוגמאות לכך שדבר היה קיים בעולם אך נסתר מעינים גשמיות,ולדוגמא הבאר שהתגלתה לעיני הגר כאשר ברחה מיד שרה,הכתוב אומר שנפקחו עיניה וראתה את הבאר,זאת אומרת שהבאר היתה קיימת שם גם קודם ראיתה ,אך לא היה בכוח הגר לתפוס את מציאות הבאר הזאת ולראותה,ורק אחר שנפקחו עיניה ותוסף בה כוח לקלוט מציאות זו ראתה את קיומה.

ואותו הדבר יכול להיות היחס בקשר למאמרי הגמרא בענין פתחו של גן עדן שנמצא במקום מסוים בעולמנו,ובענין כמה פתחים של הגיהנום שהגמרא נוקטת את מקומם פה בעולם,שמציאותם היא באותם מקומות,אך אין בנו את היכולת לראותם ולחוש בקיומם. אנו נמצאים בתחום התפיסה הגשמית ואיננו יכולים לראות ולתפוס זאת ,ובשבילנו אין מציאות כזאת כאן,אך היא בהחלט קיימת.

זאת הכוונה גם כשאומרים שהעולמות משתלשלים, ושישנם עולמות עליונים העומדים למעלה העומדים גבוה מעל גבוה אחד מעל השני.אין הכוונה בדוקא,שאחד עומד מעל השני. אלא שבפנימיות הדבר של כל עולם(אצילות ,בריאה וכו), נסתר עולם פנימי יותר,רוחני יותר,שהוא השורש לאותו עולם ומציאות חיצונית יותר.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה