ברכות וקללות של רבנים .

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

הרבה רבנים מברכים כל מיני אנשים דוגמאות : מקימים אנשים נכים מכיסא גלגלים , מברכים עיוור שיתחיל לראות , מברכים נשים עקרות שיולידו ילדים , מברכים אנשים שירפאו ממחלות, שמעתי גם שמישהוא הציק לרב מסוים והרב בירך את אותו אדם שיזכה בלוטו והוא אכן זכה , 1. למה הרבנים מברכים את אותם האנשים , הרי אל` הביא את האנשים האלה ונתן בהם פגמים וצרות כדי : לכפר על גילגולים , ניסיון .. ? 2. הכל קשור אחד בשני ברגע שאותו רב מברך מישהוא יכול ליהיות שמישהוא אחר ייפגע מזה דוגמא : א. בירכו מישהוא שיזכה בלוטו אז יכול ליהיות שאותו אחד שבירכו יזכה עם עוד אדם ובכך יתחלק איתו בכסף במקום שאותו אחד שזכה ללא ברכה יזכה בכל הסכום או שאם אף אחד לא זכה ורק אותו אחד שבירכו זכה הוא לקח את הכסף שאמור להישאר לבעלי חברת הלוטו או לחלק ממנו לאנשים שנפלו במספר אחד או שהברכה גרמה שאותו אדם שאמור לזכות בלוטו לא יזכה כי הברכה שינתה את המספרים לטובת המבורך {בקיצור אי צדק מוחלט } ב. מברכים אדם בעל עסק שיצליח בעסק , ההצלחה של האדם הזה תיגרום לכישלון אצל היריבים האחרים {בקיצור אי צדק מוחלט } קללות של רבנים : דוגמא : קיללו את רבין ושרון שימותו , אם אל` חושב שהם צריכים למות אז הוא יהרוג אותם ואם לאו אז לא , ויש שאומרים שרק אם הקללה צודקת אז הוא ימות ואם לא אז הקללה תחזור פי כמה על המקלל . בתור אנשים מאמינים {רבנים גדולים } צריכים להאמין שאם אל` רוצה להרוג אותם הוא יהרוג למה הם צריכים להתפלל שיהרגו אותם ? זה מצטייר בצורה מאוד מגעילה כמו מה שפירסמו בעיתונים.

תשובה

ברכות כוחם לעורר מצב בשמים שהוא כביכול רדום כעת ,או שישנה חסימה שמעכבת מטובה לרדת מסיבה כל שהיא,אבל אין בכוחה ליצור דבר חדש שאין הקב"ה רוצה בו ולהכריח את הבורא לתת משהו לאדם שאין חפצים לתת לו, רק לעורר את מידת הרחמים ,שבמקרה ונגזר על אדם שינוי לטובה או איזה השפעה טובה,

אך יש עדיין מעכב, או שנוצר עקב מעשיו עיכוב אך לא נשללה ממנו הזכות לגמרי להטבה, הברכה של הצדיק ,שפועל על שורש הברכה,מורידה את זה,ברכהשזה מלשון הורדה וכיפוף כמו ברך,וגורמת לטובה לרדת לאדם. הברכה לא צריכה לגרום נזק לזולת ואין טובת אדם אחד באה על חשבון זולתו. היחס לברכות הוא מוגבל ואין צורך להתפעל מכל מיני סיפורים שלא ברורה כלל אמינותם.

קללות אין דרכפ של אנשים גדולים בתורה לקק,זוהי לא הנהגה הראויה לבן תורה,ולכן מסופקני בקשר לסיפורים כאלה ביחס לאדם בן תורה אמיתי.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה