מדוע נפלו ישראל במדבר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

אם הגענו למדרגה כה גבוהה במעמד הר סיני איך שוב ירדנו והשתתפנו בחטא העגל . אחרי שאדם יודע הכל איך הוא שוב נופל ולמה לא הגיע משיח אז. תודה

תשובה

הדברים ארוכים ועמוקים ורצוי לכל אדם ללמוד את פרשיות התורה לעומק וכסדר. ננסה בכל אופן לכתוב בקצרה: עיקר חטאי דור הדבר לא היה ח"ו בענין האמונה בבורא ובכוחו, הרי ראו בעיניהם וחזו מופתיו וכוחו הגדול, אלא כל חטאם (כמובן לפי דרגתם העליונה שלנו זה לא היה כלל חטא,אך להם במעלתם העצומה ,מתפרש הדבר כחטא),היה לנסות את הבורא ,עד כמה באמת אהבת השם לעמו ורוצונו בהם ,

עיקר הנסיון שהועמד לפני בני ישראל היה להאמין בכוחם ובהשגחת הבורא עליהם ושלא יהיו בעיני עצמם כחגבים,ומי שיעיין בכל עשרה נסיונות שחטאו כלל ישראל(וכפי שאנו רואים זה מכונה כנסיון לבורא,שזה אסור וחוסר אמונה,ולא כחטא)יבחין איך שזה עובר כחוט בין כל הנסיונות.


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים