לימוד תורה לנשים:}

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אומרים שמצוות לימוד תורה היא הגדולה שבמצוות, עד כדי כך שהיא שקולה כנגד כל המצוות ומקבלים עליה שכר הן בעולם הזה והן בעולם הבא. רציתי לדעת - מה הכי רצוי ללמוד? יש הרי כל כך הרבה דברים וזמן כה מועט. מה, אם כן, יעשה לקב"ה הכי הרבה נחת שאלמד, בתור אישה? באלו דברים כדאי לי, מבחינה רוחנית, להתמקד? בקיצור - איך לקיים את מצוות תלמוד תורה באופן המהודר והראוי ביותר?

תשובה

ראשית כל, הנחת העיקרית שאישה עושה לקב"ה היא לאו דווקא ע"י לימוד תורה אלא ע"י קיום המצוות שהיא מצווה, ובעיקר הבית היהודי שהיא בונה בעשר אצבעותיה. מצוות לימוד התורה היא גדולה ביותר למי שהצטווה על כך. מי שלא, ואלו הנשים, המצוות הגדולות ביותר הן המצוות שהן מצוות. אכתוב בקיצור רק את הסיבה לכך.

לימוד התורה מחייב התנתקות. חז"ל מכנים זאת בחריפות יתירה למות באהלה של תורה. כי לימוד התורה חייב להיות ללא נגיעות אישיות עם שיקול דעת נקי ומרבי. תפקיד האישה מחייב חיבור, מכיוון שהיא מרכז הבית, המשען העיקרי לילדים ולחינוכם. היא חייבת להיות רגישה לכל שינוי ולבדוק כל העת את ה"דופק" המשפחתי.

אבל בכל זאת היא קשורה ללימוד התורה מבחינה מסוימת. את הלכות הנוגעות לה היא צריכה לדעת אותם על בורין בדיוק באותה רמה שהגבר צריך לדעת. והלכות אלו רבות, הלכות ברכות, הלכות שבת ועוד ועוד.

לימוד מוסר בספרים המתקנים את המידות הרעות ומדברים על בטחון בה` גם הוא חשוב, רק הוא צריך להיעשות במינון מתאים, בצורה רגועה ולא לחוצה ובשמחה.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה