האם כל אדם יכול להגיע לרמה רוחנית גבוהה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש אימרה שאומרת שגם רבי עקיבא לא נולד רבי עקיבא. השאלה היא האם כל אדם יכול להגיע לרמה שכזאת? ואם זה רצונו של הש"ית הגדול ביותר? ואיך יתכן שכולם יהיו או ישאפו להיות רבי עקיבא אם כל אחד קיבל נשמה אחרת אחת גבוהה יותר ואחת פחות, ז"א שבעצם לא כולם יכולים להיות רבי עקיבא אלא כל אחד כגודל נשמתו שקיבל?

תשובה

הרמב"ם כותב שבידי כל אדם להגיע למעלת משה רבינו,אין פירוש הדבר שיכול להגיע למעלת הבאת תורה או נבואה כשל משה , אלא כל אחד קיבל את הכוחות המיוחדים לו להיות מה שהוא הכי טוב שאפשר ולמלות את חלקו במארג של שלמות העולם.

ברגע שמשלים את מטרתו והשיג את יעודו, יקבל את מלוא שכרו בדיוק כמו אדם אחר עם יעודים גבוהים יותר, אבל כמו שהיד לא יכולה לרצות להיות לב והרגל אף , כך אדם עם יעוד מסוים לא יכול ולא צריך לחפוץ להיות אדם אחר,השכר יהיה שווה לכולם, אבל אופן הפעולה נגזר משורש הבריאה על כל אחדץ ועל כך נאמר איזהו עשיר השמח בחלקו, העושר נמצא אצל כל אחד גם העני ביותר בממונו לא חסר לו העושר (או האושר), אלא ההבנה שזה מצבו הטוב ביותר בשבילו וההבנה מהם צרכי האדם והדרכים לאושר באמת, כל זה זהו פיסגת קבלת מלכות שמים וההכרה בבורא העולם.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה