מדוע טוב לרשעים בחיי העולם הזה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

אז מדוע ..אם האדם לא כבש את יצרו ובחר בדרך רעה סופו שיהיה בגיהנום..מה ההטבה כאן אני מבין אם הוא עובד יסורים קשים בעולם הזה אבל נגיד שיש רשעים שמקבלים שכרם בעולם הזה ובעולם הבא מגיע להם גיהנום...אז מה ההטבה אם אותן הרשעים....הרי הם מקבלים גיהנום...

תשובה

כל אדם בוחר באיזה אופן הוא רוצה לקבל את ההטבה ,והרשעים במעשיהם קבעו שהחשוב בעיניהם זה העולם הזה על כל תענוגותיו,שזהו אכן עולם מופלא מלא עינוגים ,וכל חיים מעניקה לאדם את התחושה הטובה ביותר של עצם מציאותו וקיימותו, והרי אנו רואים כמה האדם רוצה להאריך את חייו ,אפילו אם הם מלאים סבל ומכאוב

ולכן כאשר קבע שרוצה לקבל את שכרו פה ,זה מה שנעשה,העונש בגיהנום נועד להוביל ולזגות את האיש הישראלי,לפיסה של תקוה לחיים נצחיים,גם שהוא עצמו בז להם,וכפי שהבורא ברחמיו הבטיח כי לא ידח ממנו נידח,אלא א"כ האדם ניתק ברשעותו את עצמו לגמרי ממקור החיים ואז לא ראוי לרחמים ובמו ידיו איבד את חלקו.


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים