מהי מחויבויות של בן הזוג בעזרה לשבת?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אם אני מתקשה להספיק את ההכנות לשבת/חג ולבעלי יש תפילה האם הוא יכול לאחר לתפילה לטובת עזרה וסיום עבודות הבית או שהוא צריך ללכת בזמן לתפילה ולהתעלם מהקושי והלחץ בו אני שרויה?

תשובה

ברור כי מתפקידו של הבעל גם לעזור בעת ההכנות בבית לשבת. אך יש לו תפקיד נוסף אותו הוא מקיים בשבילך לא פחות מאשר בשבילו וזה הליכתו לתפילה. אם אין באפשרותו למצוא מנין מאוחר יותר שהוא יכול ללכת בלא שיפסיד חלק מן התפילה, אם הוא אכן יפסיד חלקים מהתפילה ההפסד יהיה שלך כמו שלו.

לכן מה שאני מציע שההכנות לשבת יתחילו מוקדם יותר ממה הם מתחילים כיום וכך תוכלו להכניס שבת ללא צורך בקיצוצים במקומות אחרים. גם אין את שיקול התפילה חשוב הדבר מאין כמותו להכניס שבת ברוגע. עד כדי כך חשוב, שהגמרא במסכת שבת מדגישה פעמיים בנוגע לדברים שאדם צריך להזהיר את בני ביתו בערב שבת שיאמרם בנחת ובארך רוח וללא הקפדה וטרוניה.

זכור לי שראיתי פעם שחכם קדמון כתב כי בערב שבת יש מלאך חבלה מיוחד שדואג להטיל מריבות בין איש לאשתו ובין כל בני הבית. סימן לדבר כי הזמן של ערב שבת הוא זמן חשוב מאין כמותו להישאר רגועים ללא מתחים וכעסים, וכשעוסקים בהכנות לשבת יש לזכור כי ההכנה הגדולה ביותר לשבת היא השליטה העצמית וההתגברות על מידת הכעס.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה