מדוע נחנט יעקב במצרים

  • י"ד טבת התשע"ו 
אא

שאלה

שאלה: מדוע יעקב נחנט, הרי ידוע שאין רימה שולטת בצדיקים ושצדיקים במיתתם קרואים חיים, אם כן מה הצורך הענייני בכך? שנית, ומלבד זאת, גם מדובר בחילול לכאורה של כבוד הנפטר?!, שכן חניטה מתבצעת באמצעות בהוצאת אברים וחלקים פנימיים מסוימים מהגופה על מנת לשמרה שלמה...לא כן? אשמח לקבל לשתי השאלות הנ"ל תשובה עם מקורות ככל שישנם...

תשובה

שלום וברכה

אור החיים על בראשית פרק נ פסוק ב 
(ב) ויחנטו הרופאים עשה כן יוסף משום כבוד אביו, כי כן משפט הנכבדים, ומכל שכן גדולי המלכות, או כדי שלא יטעו בו כשלא יחנטוהו שלא מת, או שמת ולא הסריח, ויעשוהו אלוה, כי הוא פלא בנכרים המזוהמים, וסובב לבלתי יעלהו לארץ קבורתו, ואם לא היו טעמים הנזכרים הדבר פשוט כי בלא חניטה לא היה מסריח, וצא ולמד ממעשה רבי אלעזר ברשב"י כאמור בש"ס (ב"מ פד:):
 או אפשר לומר כי לצד שישראל שעמדו על הר סיני פסקה זוהמתן (שבת קמו.), ולזה צדיקי ישראל מאז והלאה לא היו מסריחין אחר מותם, ואפילו עיפוש הנשאר בבטן יבש ויהיה לעפר, כי זוהמת הגוף היא המסרחת אוכל שבמעים, מה שאין כן קודם לכן, והגם שנאמר שגופו של יעקב לא יסריח כי לא מת, אבל על כל פנים עיפוש המאכל אשר ישאר בגוף האדם כנוס כי ירבו לו הימים יתעפש ויסריח, ולזה חש יוסף וצוה לחנוט או אפשר כי יוסף לא ידע מסוד זה וצוה לחנוט:
 
בהצלחה,
בנימין שמואלי

מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים