שניים מקרא ואחד תרגום לבן ארץ ישראל בחוץ לארץ

  • ט' אייר התשע"ו
אא

שאלה

שלום לצוות הרבנים. יש לי מספר שאלות שקשורות לחוץ לארץ. 1. אדם שנסע בתקופה שלנו עד פרשת מטות, לחו''ל: איזה שניים מקרא ואחד תרגום הוא צריך לקרוא? אולי הוא בכלל פטור? 2. אדם שחצה את קו התאריך הבין לאומי ע''פ ההלכה לדוגמא: בצום. עכשיו הוא חצה את הקו לקראת כניסת הצום, והגיע לצד השני של הקו לקראת צאת הצום, האם הוא צריך להשלים, או שהוא בכלל דילג על הצום? תודה.

תשובה

שלום רב,
1. מי שטס בימים אלו לחוץ לארץ ששם קוראים פרשה אחרת, אין צריך לקרוא עוד הפעם שניים מקרא ואחד תרגום של הפרשה שכבר קרא בארץ ישראל (הגם שמחוייב לשמוע קריאת התורה בחוץ לארץ, אף שכבר שמע קריאת פרשה זו בארץ ישראל בשבת הקודמת), ובשבתות שאחר כך יקרא שניים מקרא ואחד תרגום כבני חוץ לארץ, וכשחוזר לארץ ישראל (לפני שבני חוץ לארץ התאחדו בקריאה עם בני ארץ ישראל) יקרא ב' פרשיות, הקודמת, והפרשה שקורין עכשיו בארץ ישראל (ראה בספר פסקי תשובות סימן רפה אות ט, ובספר חזון עובדיה על הלכות שבת חלק א' עמוד שטו).
2. הוא צריך להשלים את הצום לפי המקום שהוא נמצא בו, שאין לו אלא מקומו ושעתו (שו"ת יביע אומר חלק י' חלק אורח חיים סימן מב. וכן כתב בשו"ת כנפי יונה חלק א' סימן ט).
והנני בברכה


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שנים מקרא ואחד תרגוםארץ ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה