נפלאות הרטיות

אם בריאותכם חשובה לכם אל תדלגו על הכתבה הבאה, משום שלא בכל פעם יש באמתחתנו כזה כלי נהדר להציע לכם להפחתת כאבים, להרגעה ולריפוי. שנים רבות של ניסיון וידע רפואי עתיק הציבו את הפתרון הזה כאחד הראשונים במעלה, וכמה שהוא נשמע פשטני ולא מחוכם - הוא פשוט מחולל פלאות, וכמעט אין כאב שאינו מעביר. קבלו מדריך מפורט להפעלת רטיות הקסם

אא

במאמר הקודם הסברנו שמחלות אינן אלא חלק מתהליך הניקוי של הגוף, על מנת להפטר מזיהומים ופסולת שהצטברו בו, והצענו באיזו תזונה יש להשתמש בזמן שחולים.

כעת, בנוסף לתזונה נכונה, ברצוני להעלות דרך נוספת להמרצת ניקוי הגוף, תוך שימוש באמצעי עדין ולא קיצוני, והוא: רטיות (קומפרסים). מנסיוני הרב בייעוץ וליווי אנשים, נוכחתי לראות פעם אחר פעם שהקומפרסים האלה פשוט מחוללים פלאות, וכמעט אין כאב שאינם מעבירים. אף במצבים קשים הם משפרים את המצב להפליא ובחלק מהמקרים אף מונעים ניתוחים. הם מרגיעים באופן מיידי ואף מרדימים (לכן רצוי לבצע אותם לפני השינה), וכן מקלים באופן משמעותי על מיחושים שונים.

השתמשתי, ואני משתמשת בהם, על עצמי, על בני משפחתי ועל מכרי, וכן מציעה אותם לכל מי שמוכן לעצור לרגע לפני שהוא נוטל תרופות, או שלחילופין, התרופות לא עוזרות לו.

אל תשכחו את כלי העזר הנפלא הזה והשתמשו בו במדויק, משום שכפי שהוא עוזר, כך הוא עלול להזיק אם לא מבצעים אותו כפי שצריך. קראו פעמיים ושלוש, עד שתהיו בטוחים שאתם עושים את הקומפרסים בהתאם להוראות.

וכעת, להוראות:

הוראות הפעלה

הרטייה השימושית ביותר היא זו שמניחים סביב המותניים. משתמשים בפיסת בד כותנה, ללא כל חומרים סינטטיים. עובי הבד צריך להיות כשל סדין, ולא יותר. ניתן להשתמש בחיתול או בציפית העשויה 100% כותנה. רוחב הבד הרצוי הוא כ - 15 ס"מ, ואורכו צריך להספיק להקפת הגוף פעם אחת סביב המותניים.

את הבד מרטיבים במי ברז קרים, סוחטים ומניחים על גבי העור החשוף, סביב המותניים. על הבד הרטוב כורכים רצועת בד צמר, או מגבת יבשה המוחזקת בסיכות ביטחון, ושוכבים מכוסים. אם הרטייה לא מתחממת כמעט מייד וגורמת לצמרמורות שאינן פוסקות, יש להסירה ולנסות שוב כעבור זמן מה. זה קורה רק במקרי חולשה קיצונית, או אם עושים זאת מייד לאחר האוכל. אם הכל כשורה, במקרים של חום גבוה מאוד, יש להשתמש בקומפרס רחב יותר, מבית השחי עד לאגן. החום יוחזק אז בגבולות הביטחון.

הרטייה משפרת את זרימת הדם לכליות ועל ידי כך משפרת את הוצאת הזיהום דרכן. היא מורידה במקצת חום גבוה, ומשפרת את ההרגשה הכללית במצבי ניקוי, כולל הפחתת כאבים שונים. אצל אנשים רבים היא גורמת גם להרדמות תוך דקות ספורות, במיוחד כאשר מוסיפים רטייה נוספת סביב הצוואר והעורף. בין שימוש לשימוש יש לכבס את הרטייה, ומדי פעם יש להרתיחה.

מה עושים עם ילדים?

אצל ילדים קטנים נוח להשתמש בגופיה קייצית רטובה וסחוטה, ועליה גופיה יבשה או בגדים יבשים מכותנה או מצמר.

במקרי חום גבוה ניתן גם לקלח את הילד לעתים קרובות במים פושרים או קרירים. בדרך זאת מונעים מצבי התכווצויות מחום. אמנם יש בכך טרחה גדולה יותר להורים, המעדיפים שימוש בנר או בתרופה אחרת להורדת חום - אלא שאמצעים אלה מבלבלים את המערכת החיסונית ומביאים להחמרת המחלה ולהארכתה. במקרים קיצוניים אפשר גם לעשות אמבטיה קרה ולשפשף עם קרח תחת בתי-השחי ובמפשעה.

כאב ראש

במקרה של כאב ראש, הנחת רטייה סביב הצוואר והעורף היא לפעמים יעילה יותר מאשר רטייה על המצח. אם יש אפשרות לשכב באותו זמן, כדאי להוסיף גם את רטיית המותניים, על מנת לאפשר יציאה קלה של הזיהום דרך הכליות.

סינוסיטיס

במקרה של דלקת מערות-האף (סינוסיטיס), יש להכין קערת מים חמים וקערת מים קרים, ומטלית בכל קערה. מניחים על אזור הכאב רטייה חמה ורטייה קרה, לסירוגין. מתחילים עם זו החמה למשך כשתי דקות, ומחליפים בזו הקרה למשך כרבע דקה. כך מחליפים לסירוגין במשך כעשרים דקות. יש לסיים תמיד עם הרטייה הקרה. תוך כדי התהליך צריך להוסיף מים חמים לקערה החמה ולהחליף את המים הקרים. אפשר להאריך את משך הנחת הרטייה החמה עד לארבע או שש דקות, אם חדירת החום אינה מספקת.

כאבי פרקים ודלקת פרקים

אם יש כאבי פרקים ודלקת פרקים, משתמשים גם כן ברטיות חמות וקרות לסירוגין, ומסיימים ברטייה הקרה, אלא שכאן נוח יותר לשבת באמבטיה. אפשר להזליף מים חמים מן הדוש על הפרקים הכואבים, ואת ה"שוק" הקר לתת עם מטלית שהונחה בקערת מים קרים. רצוי במיוחד לעשות זאת לפני השינה. החום מרחיב את כלי הדם והקור מכווצם, וכך, בין השניים, הניקוז מוגבר והכאב נעלם. כאבי פרקים יכולים להופיע בתהליך הניקוי גם אצל אנשים שאינם נחשבים חולים ראומטיים. הפעלה של הפרקים הכואבים, במיוחד אחרי הטיפול ברטיות ובעיסויים, מקלה על הכאבים ומזרזת את הריפוי.

דלקת פרקים באצבעות

אם יש כאבי ראומטיזם ודלקת-פרקים באצבעות, יש להכניס את הידיים לקערת מים חמים ולקערת מים קרים, לסירוגין, במשך 20 דקות. יש להתחיל תמיד בחם ולסיים בקר. צריך לשמור כל העת על חומם של המים החמים ועל הקור של המים הקרים.

אסטמה

בהתקפי אסטמה, הצורך הדחוף ביותר הוא להרחיב את דרכי הנשימה. ניתן לעשות זאת בדרך טבעית ובלתי מזיקה, ללא תרופות משאף, מלבד במקרים קשים. יושבים בתוך האמבטיה ומניחים מגבות רטובות חמות על החזה ועל הגב (אפשר גם קר בצד אחד וחם בצד שני), ומחליפים אותן באופן שתשארנה חמות, או קרות, כל הזמן. יש להמשיך בכך עד להקלת ההתקף. ניתן גם לקפל מגבת קטנה שהוטבלה במים חמים וללחוץ על העורף התחתון, ולהחליפה במגבת קרה, וחוזר חלילה. יש לסיים, כתמיד, במגבת קרה.

רק אם אין הקלה מספקת יש להשתמש בתרופות. בדרך כלל, עם ירידת הזיהום הכללי, משתפר גם מצב הריאות, וניתן להתגבר אז על ההתקף בדרכים שאינן פוגעות בריאות.

לשחרור המתח אפשר להיעזר גם במומחה במניפולציות של שרירי הכתפיים והעורף.

פצעים דלקתיים

פצעים דלקתיים נרפאים מהר יותר אם שומרים אותם תחת רטייה לחה אותה מחליפים לעיתים קרובות. רצוי שלא להשתמש ביוד, לשום פצע. רחיצה במים זורמים מספיקה בדרך כלל, ולאחר מכן יש להשתמש ברטייה.

כוויות

במקרים של כוויות מכל סוג שהוא, כמו מאש, ממים חמים ואפילו מחומצות וכימיקלים אחרים, הטיפול יהיה זהה - יש להחזיק את החלק הפגוע תחת זרם מים קרים, או בתוך כלי מלא מים קרים, ולאחר מכן לשים רטייה שהושרתה במים קרים. חשוב לשמור את הכוויה במצב רטוב, כל הזמן, כדי למנוע היווצרות של צלקת מכוערת.

אם העור נהרס, יש לשים על האיזור הפגוע חתיכת בד פשתן ישנה ומכובסת היטב (לא בד חדש), שתהיה גדולה מן הכוויה ולחה מאוד. מרגע זה ואילך יש להתייחס אליה כאילו היתה מהעור ולהוסיף עליה כל הזמן עוד ועוד רטיות חדשות, לשמירת הלחות ולספיגת ההפרשות. שולי הפשתן יתחילו להתקלף לפי קצב הריפוי מתחתיו. את השוליים יש לגזור מדי פעם בזהירות, אך אין לנסות להרים את שאר הבד. יש לאפשר לו להשתחרר בעצמו, באיטיות, עד לגמר הריפוי. חשוב להשתמש בפשתן המצטיין בעמידות בפני חומצות הגוף.

כוויות עמוקות ונרחבות, כמו כל פציעה חמורה, דורשות טיפול דחוף בבית חולים.

פציעות קלות

במקרים של פציעות קלות, יש לרחוץ תחילה את הפצע תחת מים זורמים, על מנת לאפשר לזרם הדם לסלק גופים זרים שחדרו לפצע. אם החתך עמוק, יש לקרב את שולי הפצע זה אל זה ולהדק מעליהם רטיית פשתן מכובסת היטב ולחה. יש להבטיח את סגירת הפצע, אך לא להדק יותר מדי. על הפשתן יש להוסיף כל הזמן רטיות לחות ולהקפיד שלא יתייבשו גם בלילה. בלילה כדאי להוסיף גם רטייה על המותניים.

בכל מקרה של פציעה, יש לאכול פחות על מנת להקל על ההחלמה. אם משתמשים בכללי הריפוי הטבעי בשלמותם, ברוב המקרים ניתן לחסוך קבלת אנטיביוטיקה או אנטי-טטנוס, היות והמערכת החיסונית חזקה דיה להתמודד לבד.

תגיות:בריאותכאבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה