חדשות בארץ

ההחלטה בוטלה: מותר לשחק עם כיפה

בעקבות ההד התקשורתי, התבטלה ההנחיה שהתקבלה לאחרונה אצל איגוד השופטים, הקובעת כי שחקן כדורגל שיחבוש כיפה במשחק ייקנס. התאחדות הכדורגל: "כל שחקן שומר מסורת שייבחר לשחק עם כיפה על ראשו לא יועמד לדין"

אא

השבוע פורסמה ב"ידיעות אחרונות" ההנחיה החדשה של איגוד שופטי הכדורגל לציין את שמות שחקני הכדורגל שלא יסירו את הכיפה במהלך המשחק, בתואנה שמדובר בעבירה על תקנון פיפ"א, אליו הם מחויבים, כך שיהיה אפשר להעמידן לדין. אולם לאחר הד תקשורתי בעקבות הפרסום, ומחאה נמרצת של גורמים שונים, חזרו בהם השופטים מההחלטה.

ההחלטה התקבלה לאחר שלא מעט שחקנים נצפו במהלך עונת הכדורגל הנוכחית כשהם חוגגים הצלחות במשחק וחובשים כיפה לראשם. כך לדוגמה ספג לאחרונה איתי שכטר, שחקן הפועל תל אביב, כרטיס צהוב מהשופט לאחר שבשעה שכבש שער במשחק בין קבוצתו ליריבה רד-בול זלצבורג במשחק שנערך באירופה, חבש כיפה לראשו. כאמור, גם קשר הפועל עכו, גיא דיין, עשה כן פעמיים בעבר.

את ההחלטה, הסבירו באיגוד כהיצמדות לחוקי פיפ"א (הפדרציה הבינלאומית לכדורגל), אשר מוגדרת כפדרציית הספורט הבינלאומית אשר מנהלת את ענף הכדורגל, הקט-רגל וכדורגל החופים בעולם, נכון להיום. חוקיה, אשר מתייחסים בחלקם גם ללבוש השחקנים על המגרש, אוסרים על לבישת פריט אשר "מסכן את השחקן או שחקן אחר". זאת ועוד, תקנון פיפ"א קובע כי לבישה של פריט לבוש מעבר לפרטים הבסיסיים מותרת רק כאשר מטרתה היא להגן על השחקן פיזית. ולכן, למרות שחבישת הכיפה אינה מסכנת את השחקן או שחקן אחר, באיגוד גם לא רואים בה פריט לבוש בסיסי הנועד להגן פיזית על השחקן - ועל כן חבישתה נאסרה. בהקשר זה יש לציין כי במקרה דומה שנידון בעבר, אישרה פיפ"א לפני כשנה וחצי לשחקניות לשחק עם חג'אב (מעין רעלה).

רבים היו שלא נשארו אדישים להחלטת האיגוד בעניין. בין התגובות שנרשמו, נצפתה תגובה נזעמת במיוחד של קבוצת הפועל קביליו יפו, וזאת כיוון שהיא מונעת משחקן שלה, בשם יאיר כהן-צדק, שומר תורה ומצוות, לשחק כשהוא חבוש כיפה. כהן-צדק, שהחליט שאינו מתכוון לוותר על הכיפה, מגובה במלואו על ידי הקבוצה, שהחליטה לעמוד מאחורי החלטתו זו ולתמוך בו על כך. כמו כן, צפויה החלטה זו להשפיע על שחקנים דתיים נוספים בליגות נמוכות יותר במכבי קביליו יפו שהינם חובשי כיפות.

גם תגובתה של שרת הספורט לימור לבנת, לא איחרה להגיע, והיא מחאה הפייסבוק שלה, בו כתבה: "נדהמתי לקרוא שאיגוד השופטים פרסם היום הוראה מקוממת ופוגענית לפיה ייאסר על שחקני כדורגל לעלות לשחק כשכיפה על ראשם. כן, זה כאן במדינת ישראל. מה עלה בדעתם שם באיגוד השופטים כשהחליטו שחבישת כיפה במדינת היהודים תסומן כ'אירוע חריג' שאף יצוין בדו"ח המשחק, ויביא להעמדת השחקן לדין משמעתי? תחשבו שבמדינה אחרת היו מקבלים החלטה כזו, איזה קול זעקה היה נשמע כאן, ובצדק! אני קוראת לאיגוד השופטים (ובעניין זה אין לי כל סמכות כשרה אלא לפנות לשכל הישר שלהם) לחזור בהם ומהר!".

ואולם כאמור, לאחר ההד התקשורתי וההתקוממות חוצת המגזרים נגד ההחלטה, חזרו בהם השופטים. "לאחר התייעצות שהתקיימה הבוקר בין ההתאחדות לכדורגל לאיגוד השופטים, הוחלט כי עד סוף העונה יישמר הסטטוס קוו בליגות א', ב' ו-ג', כך שכל שחקן שומר מסורת שייבחר לשחק עם כיפה לראשו יוכל לעשות כן ומבלי שהדבר יצויין כלל בדו"ח השופט", נאמר בהודעת ההתאחדות לכדורגל.

 בעקבות השינוי בהחלטה, כתבה השרה לבנת בעמוד הפייסבוק שלה: "שמחה שבוטלה ההוראה לגבי איסור חבישת כיפה על ידי כדורגלים חובשי כיפה. מישהו בהתאחדות חשב שוב וזה טוב".

(צילום אילוסטרציה: ויקיפדיה)

תגיות:כדורגלספורט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה