חדשות בארץ

עכשיו זה רשמי: הלמ"ס קובעת כי החרדים הם המאושרים ביותר בישראל

על פי נתוני דוח הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), שפורסם לאחרונה - החרדים מתקשים לגמור את החודש יותר מהחילונים, אך תורמים כסף לצדקה יותר מהם. בנוסף הם מאושרים יותר. איך זה קורה?

  • כ"ה תמוז התשע"ח
לומדים תורה (צילום: Abir Sultan/Flash 90)לומדים תורה (צילום: Abir Sultan/Flash 90)
אא

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה בשבוע שעבר את דו"ח פני החברה הישראלית. הדו"ח, המסתמך על נתונים משנת 2016-2015, עוסק בדת ובהגדרה עצמית של מידת דתיות. בין היתר, הוא כולל נתונים מעניינים בנוגע לחברה החרדית.

נתחיל עם מספר נתונים כלליים: בסוף 2016, מנתה מהאוכלוסיה בישראל 8.6 מיליון תושבים. 74.7% מהם יהודים, 20.8% ערבים, 4.5% מוגדרים כאחרים.

כ-45% מהתושבים היהודיים הגדירו את אורח חייהם חילוני, כ-25% - מסורתי, כ-16% - דתי מאוד ודתי, ו-14% - חרדי.

על פי התחזיות, בשנת 2065 תמנה אוכלוסיית המדינה כ- 20 מיליון תושבים. עיקר השינוי הצפוי להתרחש הוא עלייה בחלקה של החברה החרדית – מ- 11% כיום ל- 32% בשנת 2065.

מנתוני הדו"ח עולה כי בשנת 2016, 88.3% מאזרחי המדינה מעל גיל 20 חשו כי הם מרוצים מחייהם – 89.8% מהיהודים ו- 80.7% מהערבים. בקרב היהודים, חרדים היו מרוצים יותר מחייהם וממצבם הכלכלי מיתר האוכלוסיה היהודית, וזאת למרות שהם מתקשים יותר מהחילונים לכסות את ההוצאות החודשיות של משק הבית שלהם. החרדים גם אופטימיים יותר מיתר האוכלוסיה היהודית לגבי השיפור בחייהם ובמצבם הכלכלי בשנים הקרובות.

91% מהחרדים תרמו כסף בשנה שקדמה לסקר לארגונים חברתיים או לאנשים פרטיים – לעומת 60% מהחילונים.

46% מהיהודים ו- 25% מהערבים דיווחו כי יצאו לנופש או לטיול בחוץ לארץ בשנה שקדמה לסקר. בקרב היהודים – כ- 60% מהחילונים דיווחו על יציאתם לנופש או לטיול בחוץ לארץ, לעומת 17% בלבד מהחרדים.

נתוני הסקר מראים על פרדוקס כביכול: בציבור החילוני יש הרבה יותר שפע וגשמיות, ביחס לציבור החרדי – מה שהיה אמור לגרום לציבור החילוני להיות מאושר הרבה יותר. אבל בפועל, המציאות הפוכה: הציבור החרדי הוא המאושר ביותר, הוא התורם ביותר לארגוני צדקה וחסד, ובסופו של דבר – ניתן ללמוד מכך רבות על עצמת האמונה בקב"ה, שיכולה לחולל נפלאות – לא רק בעולם הבא, אלא גם באושר ובשמחה, בעולם הזה.

תגיות:אושרחרדיםהלמ"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה