השבת שלי

זמן לילדים ומייל מנותק: השבת של רותי שמעיה

איך מתכוננים אצלכם לשבת, מה התפריט השבתי שלכם, ואיך נראה שולחן השבת? הידברות מזמינה אתכם לספר לנו על השבת שלכם. והפעם: רותי שמעיה, מזכירה במשרד, מספרת לנו על השבת שלה

  • כ"ז סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מהי שבת בשבילך?

"שבת בשבילי היא זמן למנוחה. זמן שלא חושבים בו על הבעיות היומיומיות. זמן שכולם נמצאים בבית, בלי לחץ של עבודה וכל מיני. מה שמלחיץ אותי בזמן הזה בכל זאת, זה שאנחנו צריכים להעסיק הרבה את הילדים, כי אנחנו גרים במרחק מהחברים, וכדי להעסיק אותם צריך ללכת עם הילדים רחוק ולדאוג לתעסוקה הולמת לכל שבת".

מתי את מתחילה להתכונן לשבת? ומה זה כולל?

"ההכנות שלי לשבת מתחילות ברביעי בבוקר, כשאני יוצאת לקניות. יום האפייה אצלנו הוא ברביעי, ובסוגריים אספר לך שלא אני זאת שאופה אלא הבנות שלי, בנות ה-8 וה-10, שאוהבות לאפות אף על פי שאמא שלהן ממש לא אוהבת. ביום חמישי בצהרים אני הולכת עם הילדים לספריה, שם אנחנו בוחרים ספרים לשבת, ובליל חמישי אני עומדת כשעתיים ליד הכיריים ומבשלת תוך שעתיים את הכל, מלבד החמין, אותו מכין בעלי".

תארי את התפריט השבתי שלכם?

"תוך שעתיים אני מכינה מוקפץ למנה ראשונה, מרק עשיר בירקות – אליו אנחנו מצרפים בדרך כלל קרוטונים ושקדי מרק קנויים, ועוף ותפוחי אדמה לערב. לפעמים אני מבשלת בצהרי יום חמישי אורז בכמות גדולה לארוחת צהרים, כשאני לוקחת בחשבון שיישאר גם לשבת. ביום שישי בבוקר בעלי מכין את הטשולנט. למנה אחרונה אנחנו קונים פרות מיוחדים, ובעלי ממונה לחתוך ולהגיש אותם בצורה מגרה. הוא כל כך מוצלח בזה, עד שגם כשאנחנו מארחים את המשפחה שלי, שלא אוהבת פירות יותר מדי, כולם אוכלים בתאבון גדול. חוץ מזה, יש בקיץ גלידה קנויה וקרטיבים, ובחורף – כדורי שוקולד או קרמבו, או ממתק קנוי אחר במיוחד למנה אחרונה. אנחנו לא אוהבים סלטים, ורק כשמגיעים אורחים אנחנו מכינים.

"במקום חלות אנחנו קונים בדרך כלל כל מיני מאפים מיוחדים, כמו ג'בטות ולחמניות מסוגים שונים, ולפעמים הגדולה שלי אופה חלות קטנות וטעימות.

"בין לבין אנחנו אוכלים ירקות ופירות בין הסעודות כנשנוש, ולסעודה שלישית אוכלים סלטים חיים ומעדנים. אני משתדלת להכין מאפה נוסף לסעודה שלישית, אבל לא תמיד מצליחה.

איך נראה שולחן השבת שלכם?

"עורכים את השולחן עם צלחות חד פעמיות בצבע נאה, עם מפיות תואמות. לימדתי את הילדים לקפל מפיות בצורה מעניינת, והמפיות משלימות את הסט עם הצלחות. בגזרת התוכן, הילדים מספרים פרשת שבוע, בעלי מוסר וורט קצר וקליט, שרים שירים אקטואליים ומשוחחים".

מהו החלק הכי אהוב עליך בשבת?

"שיש לי זמן בשביל הילדים, בשבילי ובשביל בעלי, ואסור מחשב. ככה לא מעניין אותי מה התחדש בעולם, או במייל שלי, אלא אני יושבת רגוע עם הילדים ומספרת להם ספרים שלקחנו בספריה, קוראת בעצמי, ולא מרגישה 'מצפון' לא לעשות שום דבר מיוחד".

 איך אתם מאהיבים את השבת על הילדים?

"בעלי מקפיד לפנק את הילדים במנות אחרונות ובמיני מתיקה. הוא לא אומר 'אסור', אלא מה מותר. אני מקשיבה להם בסעודות, משחקת איתם, וביחד אנחנו יוצאים לגינה בקיץ עם כולם. זמן איכות אמיתי".

שבת בלתי נשכחת?

"היתה שבת אחת שנאלצנו לצאת בלי הילדים, והשארנו אותם אצל ההורים. היה לי קשה בלעדיהם, וכל השבת חשבתי איזה כיף היה אם ילדי היו לצידי. בשבת אחרת שלא שוכחים אצלנו, לעומת זאת, נסענו עם הקהילה לשבת גיבוש. הילדים נהנו מאד עם החברים, ואנחנו זכינו לשמוע הרצאות מפי מרצים ידועי שם. היתה שבת התעלות ורוגע נפשי ופיזי".

 

מתכון שבתי אהוב במיוחד

מוקפץ בנוסח שלי.

מכניסה רצועות חזה עוף, פלפל בצבעים שונים, הרבה בצל, גזר וקישוא, מאדה עם מים, מתבלת יחד עם פפריקה כורכום וקטשופ, ומוסיפה מעל שומשום.

בתאבון!

רוצים לספר לנו על שולחן השבת שלכם? כתבו אל support@htv.co.il ונחזור אליכם.

תגיות:השבת שלירותי שמעיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה