הורים וילדים

החוקרים מציגים שיטה מפתיעה: כך תגדלו ילדים חכמים בבית

על פי מחקרים שנערכו לאחרונה נמצא כי השיטה להפוך ילד לחכם יותר מתחילה בהקשבה למלמולי התינוק וניהול שיחה של קשקושי מילים. דרך זו תורמת להם לפיתוח כישורי שפה בצורה היעילה ביותר, יותר מאשר לדבר איתם

  • י' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקרים שנערכו לאחרונה נמצא כי השיטה להפוך ילד לחכם יותר מתחילה בהקשבה למלמולי התינוק וניהול שיחה של קשקושי מילים. דרך זו תורמת להם לפיתוח כישורי שפה בצורה היעילה ביותר, יותר מאשר לדבר איתם.  

במהלך מחקר מאוני' איווה ואינדיאנה, צפו החוקרים במשך 6 חודשים בקבוצה קטנה של אמהות ותינוקות מגיל 8 חודשים במסגרת מפגשי משחק. לאחר שעקבו החוקרים אחרי תגובות האימהות למלמולי הילדים, הם חילקו אותן לשתי קבוצות - אימהות שהסבו את תשומת הלב של הילדים לדבר אחר בתגובה למלמול (כלומר לחפץ או למשחק בחדר), ולעומתן אימהות שענו באופן ורבלי למלמול של הילד.

בתום חודש לאחר המפגש האחרון, נדרשו האימהות לענות על שאלון לצורך הערכת התקדמות ילדיהן בתחום התפתחות השפה. הממצאים הראו כי הילדים שהאימהות שלהם הגיבו למלמוליהם, התקדמו הרבה יותר מבחינה שפתית שכן המלמולים שלהם היו קרובים יותר להברות אמיתיות, ובשל כך התקרבו יותר להגיית מילים באופן ברור. בנוסף, ילדים אלה נטו יותר להפנות את מלמוליהם לאימהות שלהם ולא לחלל האוויר, דבר שמראה מעין כישורי שיחה שהופיעו בשנה הראשונה לחייהם.

במילים אחרות, משום שהאימהות התנהגו כאילו מבינות את הקשקושים של התינוק שלהם, והגיבו בהתאם, הן למעשה הציגו לפעוטות עיקרון חשוב לפיו צלילים משמשים גם כלי לתקשורת חברתית, ולא רק לצורך השמעת רעשים.

תגיות:מחקרתינוקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה