חדשות בריאות

מתקשים להירדם? 5 עצות מפתיעות שכדאי לכם לאמץ לשינה טובה יותר

נדודי שינה משפיעים על איכות השינה שלנו, וגורמים לנו קושי בתפקוד בשעות היום, ועל כן חשוב לטפל בהן. איך אפשר לישון טוב יותר בלילה? לפניכם 5 פתרונות שיגרמו לכם לחוות שינה בריאה ואיכותית יותר

  • ג' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נדודי שינה משפיעים על איכות השינה שלנו וגורמים לנו קושי בתפקוד בשעות היום, ועל כן חשוב לטפל בהן. איך אפשר לישון טוב יותר בלילה? לפניכם 5 פתרונות שיגרמו לכם לחוות שינה בריאה ואיכותית יותר:

1. הימנעו מאכילה ושתיה לפני השינה

לעיתים מה שמונע מכם שינה רצופה וטובה היא דווקא אכילה ושתייה לפני השינה, מעוררות את מערכת העיכול. הקושי מתעצם אצל אנשים הסובלים מצרבות וקשיי עיכול, משום שהאכילה גורמת לבעיות אלו, ונוצרות תחושות הפיזיות לא נעימות המפריעות לשינה ומערימים קשיים בהירדמות. בנוסף, שתייה מרובה של נוזלים טרם השינה אינה מומלצת, כיוון שגורמת להליכה תכופה לשירותים במהלך הלילה.

2. טפלו בבעיות קודם השינה

לרוב אנו מתכננים את יום המחר לפני השינה, אולם הפעולה הזו גורמת לנדודי שינה. על מנת להיפטר מההרגל הזה, כדאי לקבוע כל יום שעה קבועה שבה תתכננו את כל המטלות שעליכם לבצע ביום למחרת, כדי שתוכלו ליהנות משינה רגועה וטובה.

3.  התעוררו בכל יום באותה שעה

כדי להתגבר על נדודי השינה מומלץ להרגיל את הגוף להתעורר כל יום באותה העת, על מנת לגרום לשעון הביולוגי שלכם לכוון את עצמו מחדש, וכך תוכלו לישון בנחת. על כן נסו להתעורר בסופי שבוע ובחגים בשעה הקבועה שבה אתם מתעוררים בימי חול, וכבר תרגישו איך הגוף שלכם נכנס לשגרה טובה של שינה איכותית ובריאה.

4. בצעו פעילות גופנית בשעה קבועה

מומלץ להכניס התעמלות למהלך היום שלכם. אימון קבוע יכול לשפר את זמן השינה שלכם ואיכותה. צוות חוקרים מאוני' סאו פאולו מצאו כי אימון שגרתי קבוע מועיל משמעותית לסובלים מנדודי שינה, ואף מנטרל צורך בתרופות שמסייעות להירדמות. עם זאת, הימנעו מאימונים 3 שעות לפני השינה, משום שפעילות גופנית משחררת הורמונים וכימיקלים ממריצים בגוף, ואלו עלולים להדיר שינה מעיניכם.

5. הגבילו את התנומות שלכם כדי להרגיל את הגוף לשינה בלילה

במידה ויש לכם נטייה לחטוף תנומה קלה במשך היום, ואתם סובלים מנדודי שינה – כנראה שכאן הבעיה. אמנם אנו מנמנמים בשעות היום על מנת להשלים שעות שינה, אך יש בכך כדי להוציא את הגוף מאיזון ועל כן בלילה אנו מתקשים להירדם. על כן נסו למזער את סך התנומות שלכם במהלך היום על מנת לאפשר לגוף לקשר בצורה נכונה בין שינה לזמן ביום. כך כאשר תרד החשיכה, זה ישמש כסימן לגוף שהגיע העת לישון, ותיווצר שגרה נכונה לפיה הלילה הוא הזמן לשינה.

תגיות:נדודי שינהפתרונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה