ונשמרתם

חשוב לדעת: הצמחים שמסכנים את חיי ילדכם

כולנו נתקלים בשיחים בחצר הבניין ולרובנו יש עציצים בבית, אך ישנם צמחים העלולים לפגוע בבריאות, ועל כן חשוב להיות מודעים לנושא. אלו צמחים נחשבים מסוכנים? ומה עושים במקרה של פגיעה? ארגון 'בטרם' מסביר

  • כ"ג שבט התשע"ח
הרדוף הנחלים (צילום: shutterstock)הרדוף הנחלים (צילום: shutterstock)
אא

כולנו נתקלים בשיחים בחצר הבניין ולרובנו יש עציצים בבית. ארגון 'בטרם' העלה רשימת צמחים העלולים לפגוע בבריאות ילדכם, ועל כן חשוב ביותר להיות מודעים לאותם צמחים מסוכנים, ויותר מכך, מה צריך לעשות במקרה של פגיעה.

"חשוב לחנך ולהסביר לילדים שאין להכניס לפה צמחים", מסבירה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, "על ההורים להרחיק צמחים רעילים מילדים, ויש להזהיר את הילדים כי אין להכניס לפה צמחים לא מוכרים".

ישנם 5 צמחים נפוצים שעלולים לפגוע בחיי ילדכם אם חלילה יכניסו אותם לפה:

1. אזדרכת מצויה (Melia azedarach) – עץ האזדרכת מצוי בחורשות אך גם בבית שלנו. חלקי העץ מסוכנים ורעילים, כאשר בין פריותיו הצהובים נמצא ריכוז הרעל הגבוה ביותר. במידה ויש בליעת חלקים מהעץ, קיים חשש לשיתוק, מצוקה נשימתית והקאות.

אזדרכת מצויה (צילום: shutterstock)אזדרכת מצויה (צילום: shutterstock)

2. הרדוף הנחלים – שיח המצוי בנחלים ובאזור מאגרי מים. הפרחים הינם ורדרדים ועדינים. מסוכן ביותר להכניסו לפה או לאכול חלק מהעלה, כיוון שכאשר חלק מהפרח נפצע בדרך כלשהי, הוא מפריש שרף רעיל במיוחד. העלים והגבעולים של הרדוף רעילים למערכת העיכול.

3. דיפנבכיה מנוקדת – צמח נוי שקיים בבתים רבים. העלים גדולי וירוקים ובהם גבישי סידן ואנזים שגורם לתחושת צריבה עזה בפה. אצל ילדים קטנים, מתחת לגיל 5, תיתכן נפיחות קשה בשפתיים ובלשון שביכולתה לגרום לחסימת דרכי האוויר העליונות.

4. מדורנטה מצויה – זהו שיח רב שנתי בעל פירות כתומים – צהובים רעילים במיוחד, כמו כן גם עליו רעילים. 

5. קיקיון מצוי – שיח שגבהו עד 5 מטרים. גודלו של עלה הקיקיון עד 30 ס"מ, וצורתו כמו כף יד. בקליפת הזרע של הקיקיון ישנו רעל ריצין. מדובר ברמת רעילות גבוהה העלולה חלילה לגרום למוות.

אם כן, אם הילד הכניס לפיו אחד מהצמחים שנזכרו לעיל, כיצד עלינו לפעול במקרה של הרעלה?

ראשית יש לאסוף חלק מהצמח בזהירות רבה לתוך שקית, ולפנות בהקדם לקבלת טיפול רפואי. כאשר הרופאים מבינים באיזה צמח מדובר, יוכל להחליט על דרכי הטיפול היעילים ביותר.

שנית, בשום אופן לא לגרום לילד להקיא אם לא קיבלתם עצה מפורשת מרופא או ממרכז ההרעלות הארצי, כיוון שאז יכולות להופיע בעיות בריאות אחרות.

תגיות:ונשמרתםצמחיםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה